جان پناه شیشه ای

جان پناه شیشه ای در واقع همان نرده شیشه ای (glass railing) با ارتفاعی کوتاه تر می باشد.جانپناه شیشه ای معمولا در ارتفاع 30 تا 40 سانتی متری با پایه های مختلفی ساخته می شود.این حفاظ کوتاه معمولا برای لبه ی بام، تراس و اطراف محوطه ها مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجاییکه نرده شیشه ای نسبت به نرده استیل مزیت هایی را دارا می باشد،که در متن نیز زیر به چند نکته از آن اشاره می کنیم، استقبال از جانپناه شیشه ای در ساختمان ها نسبت به سایر متریال بیشتر می باشد.

در گذشته استفاده از نرده های آلومینیومی ، نرده اهنی یا فرفوژه و … بسیار مرسوم بوده است.با گذشت زمان و اروپایی شدن طرح ها و اجرا ، کیفیت پایین نرده های اهنی و زنگ زدن سریع ان ها بر اثر شست و شو گرایش به دیگر محصولات جایگزین نرده های قدیمی افزایش یافت.

نرده و یا حفاظ، از قدیم جزء مهمی از معماری ساختمان‌ها به شمار می رفت. با پیشرفت علم و تکنولوژی، تغییراتی در جنس و ظاهر این سازه‌ها ایجاد شد. یکی از این تغییرات به کارگیری متریال‌های جدید مانند شیشه در طراحی ها است. بنابراین جان پناه شیشه ای را می‌توان نسل جدیدی از نرده‌های محافظ به شمار آورد که مورد علاقه بسیاری از مردم و سازندگان بناها و طراحان داخلی نیز هست.

جان پناه شیشه ای

هندریل شیشه ایی

 

هندریل  Handrail در واقع نام کوتاه شده و خلاصه شده نرده شیشه ای یا جان پناه شیشه ای یا حفاظ شیشه ای می باشد. هندریل در واقع همان دستک و دستگیره فوقانی بالای حفاظ شیشه ای می باشد که می تواند به صورت لوله و یا پروفیل آلومینیوم یا استیل یا چوب ساخته شود.

توجه : سایز این هندریل حائز اهمیت می باشد . سایز آن را می بایست به گونه ای طراحی کرد که قابل استفاده باشد و به راحتی در دست جای گیرد. زیرا نقش راهنما و هادی مسیر را به عهده دارد و در سرتاسر جان پناه شیشه ای حال یا به صورت افقی یا به صورت شیب دار ( در امتداد نرده شیشه ای مثلا روی پله ها ) نصب می گردد.دستک بالای نرده شیشه میتواند به صورت لوله در سایز های مختلف و با ضخامت های گوناگون برای قرارگرفتن شیشه ( با ضخامت های متفاوت ) مورد استفاده قرار گیرد.و یا از دستک مربعی ( پروفیل ) برای بالای هندریل شیشه ای استفاده کرد ،که آن هم دارای سایز و ضخامت های گوناگون برای جاسازی شیشه دارد.حال این دستک یا همان دستگیره می تواند از جنس چوب ، استیل ، الومینیوم با رنگ ها و طرح های متنوع باشد.

دیگر مزیت هندریل شیشه ای به نرده های قدیمی راه پله مانند نرده استیل این است که در سرتاسر دور وید ، پرتگاه ، بالکن و یا راه پله ها حفاظ و جان پناه یا گارد از جنس شیشه سکوریت یا شیشه لمینت چند لایه کار شده است ( با ارتفاع مشخص و استاندارد سازمان آتش نشانی ) و احتمال پرت شدن از بین این نرده های شیشه ای غیر ممکن می باشد.

ولی این خطر در نرده های افقی مانند نرده استیل یا نرده اهنی و الومینیومی به وفور مشاهده می شود یا فاصله بین لوله های افقی بسیار زیاد است که کودکان از میان انها به راحتی عبور میکند و اگر فاصله بین لوله های افقی کم باشد و از تعداد خطوط بیشتری در نرده استیل استفاده شود، مانند پلکان از انها بالا رفته و از ارتفاع بلندتری سقوط می کند.

هندریل شیشه ای

برای دریافت لیست قیمت ، مشاوره ی رایگان و یا بازدید از محل پروژه در کمتر از 24 ساعت لطفا فرم زیر را  تکمیل نمایید

جانپناه شیشه ایی

جان پناه شیشه ای درواقع دیواری یکپارچه شیشه ای است که به صورت عمودی نصب می شود.از آنجاییکه جانپناه شیشه ای به عنوان یک حفاظ در لبه ی بام یا ایوان و یا چنین فضاهایی نصب می شود باید ایمنی کافی در برابر ضربه و فشار را داشته باشد، به همین علت از شیشه های سکوریت  و یا لمینت که ضد ریزش هستند استفاده می شود. جانپناه شیشه ای که به نام دست انداز نیز شناحته شده است نصب سریع و راحتی دارد و نسبت به مصالح ساختمانی در بازار امروز قیمت نسبتا مناسب تری دارد. این حفاظ ها در کنار ایمنی بالا از ظاهری زیباتر نسبت به سنگ و بتن برخوردارند.ارتفاع جانپناه شیشه ای حدود 30 تا 40 سانتی متر می باشد اما اگر کارفرما خواستار جان پناهی با ارتفاع بالاتر باشد این موضوع به ضخامت دیوار چینی بستگی دارد. به طور کلی می توان گفت که شیشه جان پناه همان نرده های شیشه ای می باشد که در ارتفاع ها جهت حفظ ایمنی افراد به عنوان یک حفاظ و گارد نصب می شوند.

جان پناه شیشه ای یک نوع حفاظ از جنس شیشه می باشد که معمولا در لبه ی بام ها استفاده می شود.جان پناه تسبت به نرده شیشه کوتاه تر می باشد ولی همانند آن برای نصب نیاز به پایه دارد.نرده های شیشه ای و جانپناه شیشه ای از آن جا که در فضای باز نصب می شوند از یراق آلاتی استفاده می شود که ضدزنگ هستند و این یکی از مزیت هایی که نسبت به نرده های فلزی دارند و باعث استقبال کاربران شده است.

قیمت جان پناه شیشه ای

 

قیمت جان پناه شیشه ای مانند تمام محصولات شیشه ای به میزان منراژ محل نصب بستگی خواهد داشت زیرا بر اساس آن میزان شیشه ی مصرفی مشخص می شود.علاوه بر آن آیتم هایی همچون ضخامت شیشه ، نوع شیشه ( اینکه سکوریت باشد یا لمینت) رنگ شیشه وجنس یراق آلات مورد استفاده که می تواند استیل و یا آلومینیوم باشد بر قیمت نهایی موثر خواهد بود.

 برای ساخت جانپناه شیشه ای همچون نرده های شیشه ای می توان از پایه های مختلفی استفاده کرد ، از آنجاییکه هر پایه یراق آلات مخصوص به خود را دارد انتخاب هریک در قیمت گذاری موثر است.در کنار تمامی این موارد هزینه ی حمل شیشه و ارتفاعی که قرار بر نصب می باشد نیز در تعیین قیمت اثر گذار هستند.

قیمت جان پناه شیشه ای

مزایای استفاده از جان پناه شیشه ای

نرده جان پناه می تواند توسط متریالی همچون چوب ، استیل و فلز طراحی شود اما امروزه با توجه به اینکه زیبایی ظاهری جزو الویت ها در معماری شده است بیشتر از متریال شیشه برای اینکار استفاده می شود.استفاده از شیشه برای نرده جان پناه مزایایی را با خود به همراه دارد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم ، لازم به ذکر است که شما عزیزان می توانید جهت اطلاع دقیق از مزایای نرده شیشه ای به مقاله مربوط به آن در سایت مراجعه نمایید

  • مشاهده ی مناظر بیرون بدون هیچ مزاحمتی در دید
  • مقرون به صرفه بودن
  • جلوه ی بصری زیبا
  • مقاومت بالا در برابر تغییرات جوی و ضربه و فشار
  • ماندگاری بالا
  • تنوع در طرح و رنگ
مزایای جان پناه شیشه ای

جان پناه شیشه‌ای با پایه اسپیگت

یکی از مدرن‌ترین و در عین حال سریع‌ترین مدل‌های نرده ، حفاظ‌ و یا جان پناه شیشه ای از نظر اجرا و بهره برداری، حفاظ شیشه با پایه شیشه اسپیگت است. این نوع از حفاظ‌ها به صورت فریم لس و یا بدون فریم طراحی و اجرا می‌شوند و در بالکن‌ها و تراس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. استحکام این حفاظ، قابل توجه است. نرده شیشه‌ای اسپیگت، با پایه‌های سوزنی شکل استیل و با ارتفاع 12 تا 15 سانتیمتر و به صورت شیار دار طراحی و اجرا می‌گردد تا از این طریق بتواند جام‌های شیشه را مهار کند.
به طور معمول برای هر عدد جام شیشه‌ای، دو پایه اسپیگت، مورد نیاز است. این نوع از حفاظ از جنس شیشه در دو مدل، طراحی و بهره برداری می‌شود که عبارتند از: با شیشه سکوریت و با شیشه لمینیت.
در مدل اول، از شیشه سکوریت 8 تا 12 میلیمتر استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که برای پایه‌های این مدل از هندریل شیشه‌ای، از پروفیل آلومینیوم و یا استیل استفاده می‌شود. در مدل دوم، شیشه لمینیت مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم است بدانید که شیشه لمینیت، از کنار هم قرار گرفتن چند شیشه سکوریت با ضخامت‌های 5 یا 8 و یا 10 میلی متر، به وجود می‌آید. حداکثر ارتفاع در این سازه‌ها، 150 سانتیمتر است که مطابق با استانداردهای بین المللی است. حفاظ‌های به وجود آمده از شیشه لمینیت، به صورت تمام شیشه ارائه می‌شوند. یعنی متریال شیشه، هم به عنوان پایه نگهدارنده این سازه مورد استفاده واقع می‌شود و هم به عنوان گارد محافظ، قابل کاربرد است. از جمله ویژگی‌های این حفاظ‌ها می‌توان مقاومت بسیار مناسب در برابر نور خورشید و تغییرات دما و رطوبت را نام برد.

جان پناه شیشه ای اسپیگت

نرده های شیشه ای مدرن

هندریل (handrail ) با طرح ها و گوناگونی فراوان در اجرا به سرعت جای خود را در میان دوستداران سبک های جدید باز کرد.پیشنهاد شرکت درتیس به عنوان شرکت مجری نرده شیشه ای و تولید کننده انواع پایه ها و دستک آلومینیومی ، استیل، و شیشه سکوریت بی شک استفاده از محصولات تماما شیشه ای مانند کف شیشه ای ، هندریل ،حمام مستر، و پارتیشن شیشه ای و .. می باشد.چرا که زیبایی ، مدرنیته ، جلوه و شکوه را به شما هدیه می بخشد.با استفاده از هندریل شیشه ای و دیگر محصولات شیشه ای خود را از سایرین متمایز نموده اید.شرکت درتیس از آنجایی که تولید کننده در این امور می باشد ، قابلیت این را دارد که به صورت اختصاصی پایه هندریل ویژه پروژه شما را بسازد و بدین ترتیب ساختمان های لوکس خود را با نرده های شیشه ای مدرن منحصر به فرد تر کنید.

سوالات متداول

جانپناه شیشه ای در چه اماکنی مورد استفاده قرار می گیرد؟

جانپناه شیشه ای در واقع نوعی هندریل شیشه ای می باشد با ارتفاعی کوتاه تر.از جانپناه های شیشه ای به عنوان یک حفاظ برای لبه ی بام،تراس و اطراف محوطه ها استفاده می شود.برای جانپناه شیشه ای همانند نرده شیشه ای نیز از پایه های مختلفی استفاده می شود.

قیمت جان پناه شیشه ای چگونه محاسبه می شود؟

بیشترین متریال مورد استفاده در این نوع حفاظ شیشه ای ، شیشه سکوریت می باشد به همین دلیل قیمت جانپناه شیشه ای به میزان متراژ شیشه سکوریت مصرفی بستگی دارد.همچنین جنس یراق آلات مورد استفاده در این پایه ها استیل باشد یا آلومینیوم بر قیمت نهایی موثر است.

8 Comments

  • هندریل های شیشه ای روی پله ها چجوری اجرا میشن؟
    منظورم اینه که پایه ها صاف میخورن یا کج؟

    • اگه پایه سنگین مد نظرتون باشه تقریبا تو هشت کیلو ، چون اگه بخاین شیشه لمینت استفاده کنین حتما باید پایه سنگین بذارید.

  • باسلام
    سپاس از اجرای عالی و زیبای شما در پروژه ی ما واقع درسعادت آباد.جناب مهندس سوالی برام پیش اومده،بعد از نصب میشه مدل دستگیره ها را عوض کرد؟

    • باسلام خدمت شما دوست عزیز. از آنجایی که کلیه شیشه ها ابتدای امر، طبق نقشه هایی که برای کارخانه ارسال میشود الگو بری و بعد وارد پروسه سکوریت میشوند.بدین ترتیب بعد از سکوریت هیچ گونه برش یا تغییر سایزی قابل اعمال نمی باشد.
      اگر دستگیره ی انتخابی الگویی متفاوت با کار قبلی داشته باشد اعمال تغییرات ممکن نمیاشد ولی درصورت تغییر رنگ دستگیره یا لولا،برای هماهنگی بیشتر با پنجره ها،اینکار میسر می باشد.

  • سلام خسته نباشید.
    یه سوال برام پیش اومد وقتی عکساتونو دیدم من برای ویلای خودم ( سمت نور مازندران هست ) برای دوور استخر میخوام ازین نرده ها
    اگ آب استخر بریزه رو این نردده ها یا بر اثر بارش بارون خراب نمیشن ؟

    • باسلام خدمت شما دوست عزیز
      بهترین نرده شیشه ای برای دور استخر از نوع اسپیگات می باشد.یراق آلات هندریل شیشه ای اسپیگوت از جنس استیل ضدزنگ می باشد و در اثر رطوبت هیچ اتفاقی برای این اتصالات نمی افتد.در صورت هر گونه ایهام می توانید با کارشناسان فروش و پشتیانی درتیس تماس حاصل فرمایید.
      با سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[elfsight_whatsapp_chat id="9"]
تماس مستقیم