کابین دوش شیشه ای

کابین دوش شیشه ای ایده ای نو در سبک زندگی مدرن امروزی می باشد.در دنیای مدرن امروزی افراد به دنبال زیبایی هرچه بیشتر در محیط زندگی خود می باشند در این بین طراحی و دکوراسیون داخلی را درجای جای محیط زندگی خود دخیل می کنند.طراحی و ایده های نو در دکوراسیون حتی به داخل حمام نیز کشیده شده است و معماران سبک جدیدی را به عنوان کابین دوش شیشه ای طراحی کرده اند که طرفدان زیادی نیز پیدا کرده است. کابین دوش شیشه ای می تواند با اشغال کمترین فضا زیبایی چند برابری برای محیط ایجاد کند.

کابین دوش ها علاوه بر زیبایی و دکوراتیو کردن محیط از خیس و کثیف شدن سایر نقاط در حمام نیز جلوگیری می کند.کابین دوش ها از متریالی همچون پلکسی گلاس،پروفیل های آلومینیومی بزرگ و شیشه ساخته می شوند. اما از آنجاییکه شیشه زیبایی بیشتری دارد ،این متریال طرفداران بیشتری پیدا کرده است لذا کابین دوش ها نیز به سمت شیشه ای شدن کشیده شدند.کابین دوش با توجه به ابعاد و موقعیت پروژه در انواع مختلفی طراحی می شود. کابین دوش ها یک محفظه ی کامل جهت دوش گرفتن هستند ونیازی به آب بندی و یا کاشی کردن دیواره ها نمی باشد همچنین این سیستم مجهز به دوش و سایر متعلقات مربوط به استحمام می باشد.

کابین دوش ها متناسب با هر فضایی قابل طراحی می باشد و نقش یک جدا کننده را ایفا می کنند ، شاید برخی از افراد این تصور را داشته باشند که کابین دوش ها مختص حمام و سرویس های بهداشتی بزرگ می باشد اما این تصور غلط است چرا که می توان متناسب با ابعاد حمام ، از کابین دوش های سفارشی استفاده کرد.از این محصول می توان به عنوان اتاق دوش در سالن های ارایشی و استخرها بهره برد.

خرید کابین دوش شیشه ای

انواع کابین دوش شیشه ای

 

کابین دوش شیشه ای دارای تنوع زیادی می باشد.از لحاظ طبقه بندی فریم به دو دسته ی فریم دار و فریم لس طراحی می شود ، برای اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت بین کابین دوش شیشه ای فریم لس و فریم دار بهتر است به مقاله مربوط به آن مراجعه فرمایید . حال اگر بخواهیم از لحاظ درب شیشه ای که در سرویس بهداشتی و حمام نصب می شوند طبقه بندی کنیم به دو صورت کابین دوش ریلی و کابین دوش لولایی تقسیم بندی می شود.فرق بین کابین دوش ریلی و کابین دوش لولایی در نوع اتصالات و یراق آلات به کار رفته در آن می باشد.البته ناگفته نماند به لحاظ زیبایی بصری کابین دوش شیشه ای ریلی از ظرافت بیشتری برخوردار است و به همین دلیل طرفداران بیشتری نیز دارد.در مورد کابین دوش شیشه ای لولایی قبل از اتصال درب حمام شیشه ای سکوریت یا لمینت شده به شیشه یا دیوار باید جاسازی یراق آلات و اتصالات روی درب انجام شده باشد.

به طور کلی کابین دوش ها به چهار دسته ی زیر تقسیم بندی می شوند

  • کابین دوش شیشه ای ریلی
  • کابین دوش شیشه ای لولایی
  • کابین دوش شیشه ای پارتیشنی
  • دیوایدر شیشه ای حمام
کابین دوش شیشه ای

کابین دوش شیشه ای لولایی

 

شیشه ی مورد استفاده در کابین دوش شیشه ای لولایی از جنس سکوریت با ضخامت ده میل می باشد تا مقاومت کافی را در برابر حرارت و ضربه داشته باشد ، این شیشه ها نشکن هستند ولی برخی افراد جهت ایمنی بیشتر از دولایه شیشه سکوریت استفاده می کنند ، شیشه های لمینت که از یک لایه طلق میانی تشکیل شده اند ایمنی بالایی دارند و حتی در صورت شکسته شدن مانع از ریزش و پرت شدن شیشه می شوند.

برای نصب کابین دوش لولایی از اتصالات و یراق آلات با جنس استیل ضد زنگ استفاده می شود، این یراق آلات در تماس مستقیم با بخار آب و رطوبت هستند به همین دلیل باید از کیفیت مرغوبی برخوردار باشند و زنگ نزنند.

 

کابین دوش خارجی

کابین دوش شیشه ای ریلی

 

شیشه ی مورد استفاده در کابین دوش شیشه ای ریلی (اسلایدینگ) از جنس سکوریت با ضخامت ده میل می باشد. شیشه های نشکن سکوریت در برابر حرارت و ضربه مقاومت خوبی دارند.کابین دوش شیشه ای ریلی به صورت کشویی باز و بسته می شود و فضایی را همانند کابین دوش لولایی اشغال نمی کند به همین دلیل این مدل طرفداران بیشتری دارد و مناسب فضاهای کوچک می باشد.

یراق آلات کابین دوش ریلی باید از جنس استیل ضد زنگ باشد چرا که این اتصالات در تماس مستقیم با رطوبت قرار دارند و اگر از کیفیت مناسبی برخوردار نباشند خیلی زود دچار زنگ زدگی می شوند.

ابعاد کابین دوش

کابین دوش شیشه ای پارتیشنی

 

شیشه ی مورد استفاده در کابین دوش شیشه ای پارتیشنی از دولایه سکوریت 5 میل و یا یک لایه سکوریت ده میل استفاده می شود.کابین دوش شیشه ای از نوع پارتیشنی معمولا برای حمام و یا سرویس های بهداشتی بزرگ استفاده می شود ، و به منظور تفکیک فضا در سرویس بهداشتی کاربرد دارد در این مدل معمولا دیواره ها نیز از جنس شیشه می باشد و می توان از دیوارپوش شیشه ای برای اینکار استفاده کرد.

در کابین دوش های پارتیشنی چون فضای استحمام بزرگ می باشد معمولا از یک سکو یا نشمینگاه برای استراحت فرد استفاده می کنند،یراق آلاتی که در این نوع کابین دوش استفاده می شود از نوع یراق آلات پارتیشنی استفاده می شود ، با استفاده از پارتیشن شیشه ای فضای حمام به خوبی تفکیک می شود و بعد از هر بار استحمام نیازی به شستشوی کل سرویس بهداشتی نمی باشد .و تنها با یک دستمال ساده می توان اقدام به تمیز کردن شیشه ها نمود.

کابین دوش شیشه ای پارتیشنی

دیوایدر شیشه ای حمام

دیوایدر شیشه ای نیز نوعی از کابین دوش ها می باشد که فضای استحمام را از سایر نقاط در سرویس بهداشتی جدا می کند. دیوایدر شیشه ای به صورت یک شیشه ی یک تکه می باشد و نیازی به بازشو ندارد . یراق آلات مربوط به دیوایدر شیشه ای تنها برای اتصال شیشه به دیوار می باشد.معمولا دیوایدرهای قیمت بالایی ندارند چرا که از یراق آلات کمتر و شیشه کمتری در این کار استفاده می شود ، در این مدل نیازی به درب نمیباشد در نتیجه از اتصالات کمتری استفاده می شود.

 

کابین دوش حمام

نکات مهم هنگام خرید کابین دوش حمام

  • کابین دوش حمام باید متناسب با فضای شما باشد
  • مدل کابین دوش باید طوری طراحی شود که با سایر نقاط نیز هماهنگی داشته باشد
  • طراحی کابین دوش حمام باید طوری باشد که تمام نیازهای کارفرما را برطرف کند
  • کابین دوش می تواند به صورت مربع،مستطیل و قوسی ساخته شود
  • اگر نیاز به ایجاد حریم خصوصی دارید حتما موقع سفارش شیشه هایی با رنگ مات یا سندبلاست شده سفارش دهید
  • ضخامت شیشه را می توان با متناسب با میزان مصرف و افزایش ایمنی افزایش داد.
  • اگر فضای حمام کوچک باشد بهترین انتخاب کابین دوش های هلالی ( ربع دایره) می باشد.این کابین دوش ها در یک گوشه قرار می گیرند و فضای زیادی را اشغال نمی کنند.
  • اگر فضای حمام مربع می باشد کابین دوش ال شکل انتخاب بهتری است چرا که فضای بیشتری را هنگام استحمام می دهد

 

ساخت کابین دوش شیشه ای

کابین دوش شیشه ای فریم لس

 

کابین دوش شیشه ای فریم لس نسبت به نوع فریم دار بهداشتی می باشد چرا که فضایی را برای تجمع میکروب ها ندارد ، کابین دوش های فریم دار به دلیل درزی که بین شیشه و فریم ایجاد می شود محل حوبی برای رشد میکروب ها می باشد.کابین دوش شیشه ای بدون قاب چون مانعی در دید ایجاد نمی کند بسیار پرطرفدار می باشد.

برای نصب کابین دوش فریم لس نیاز به یک سکو یا لبه ی سنگی حهت آب بندی داریم.کابین دوش شیشه ای فریم لس را می توان به صورت لولایی و ریلی طراحی و اجرا کرد.

 

کابین دوش فریم لس

اتاق دوش شیشه ای

 

اتاق دوش شیشه ای خود زیرمجوعه ی کابین دوش شیشه ای می باشد با این تفاوت که در فضایی به غیر از حمام نصب می شوند.اتاق دوش شیشه ای بیشتر برای سالن های آرایشی،استخرها و باشگاه های ورزشی کاربرد دارد و مجهز به دوش ، زیردوشی و سایر متعلقات هستند.اتاق دوش شیشه ای می توانند هم به صورت فریم دار و هم به صورت فریم لس نصب و راه اندازی شوند.

اتاق شیشه ای

خرید کابین دوش شیشه ای

 

هنگام خرید کابین دوش شیشه ای باید مواردی را در نظر بگیرید که در ادامه به بررسی هریک می پردازیم

 

  • شکل کابین دوش

شکل کابین دوش به صورت مربع،مستطیل،هلالی وجود دارد.انتخاب کابین دوش باید مطابق با سلیقه ی کارفرما باشد همچنین باید به این نکته توجه کرد که مدلی که انتخاب می شود طوری باشد که برای سایر متعلقات نیز فضا باقی بگذارد.

 

  • نوع درب کابین دوش شیشه ای

درب کابین دوش می تواند به دو صورت ریلی و لولایی باز شود.البته اگر مدل کابین دوش شیشه ای به صورت فریم دار باشد درب لولایی را نمی توان نصب کرد و فقط از نوع ریلی می توان استفاده کرد مگر در شرایط خاص به صورت درب های سه لته. درب ریلی برای فضاهای کوچک با عرض بزرگ مناسب می باشند ودرب های لولایی برای فضاهای بزرگتر ولی با عرض کوچکتر مناسب می باشند.

 

  • ابعاد کابین دوش شیشه ای

ابعاد کابین دوش تا حدود زیادی به فضای حمام و محل قرار گیری سایر متعلقات سرویس بهداشتی بستگی دارد.

 

  • نوع شیشه ی کابین دوش

شیشه ی کابین دوش می تواند ضخامت های متفاوتی داشته باشد همچنین می توان از شیشه های رنگی لاکوبل و یا مات در این حمام شیشه ای استفاده کرد

 

  • یراق آلات کابین دوش

شما می توانید جهت هماهنگی یراق آلات با سایر قسمت ها ، از رنگ دلخواه خود استفاده نمایید

 

 

 

یراق آلات کابین دوش شیشه ای

کابین دوش شیشه ای فریم دار

 

کابین دوش شیشه ای فریم دار به شکل های مربع ، مستطیل و گرد طراحی می شود ولی فقط  بازشوی آنها به صورت کشویی می باشد.برای نصب کابین دوش های فریم دار نیازی به لبه ی سنگی نمیباشد ولی اکثر افراد جهت آب بندی بیشتر از این لبه استفاده می کنند. شیشه های سکوریت در این مدل درون فریم های آلومینویمی قرار می گیرد و توسط نوارهای درزگیر محکم می شوند.یراق آلات مورد استفاده در کابین دوش فریم دار همگی از نوع استیل ضد زنگ می باشند تا در اثر رطوبت دچار پوسیدگی نشوند.از مزایای این نوع کابین دوش می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • آب بندی بهتر به دلبل فریم دار دار بودن
  • قیمت پایین تر نسبت به نوع فریم لس
  • استحکام بالا
  • عدم نیاز به لبه و یا سکوی سنگی

نصب کابین دوش شیشه ای

قیمت کابین دوش خانگی

 

امروزه به دلیل استقبال زیاد از انواع کابین دوش های شیشه ای در حمام خانه ها، و زیبایی که این پارتیشن حمام ایجاد می کند،اطلاع از قیمت کابین دوش شیشه ای اهمیت پیداکرده است.بسیاری از افراد برای انجام این کاربه دنبال ایجاد تنوع بایک قیمت مناسب هستند،برای این افراد کابین دوش ایرانی با جنس باکیفیت و مرغوب ایرانی توصیه می شود.بدلیل مقرون به صرفه بودن این نوع حمام شیشه ای اکثر افراد از این کابین دوش خانگی استقبال می کنند.اما برخی از افراد به دنبال یک شیشه حمام لوکس و لاکچری می باشند به همین دلیل سراغ کابین دوش خارجی را می گیرند،متریال کابین دوش خارجی به دلیل وارداتی بودن کمی گران تر از کابین دوش ایرانی می باشد.
قیمت کابین دوش خانگی به نوع شیشه به کار رفته اتصالات یراق آلات و..بستگی دارد،از لحاظ اقتصادی قیمت کابین دوش خانگی از نوع ایرانی با کیفیت و دقتی که شرکت درتیس در نوع شیشه سکوریت به کار رفته و یراق آلات آن به خرج می دهد به صرفه تر خواهد بود، امالازم به ذکر است که در صورت صلاح دید کار فرما ،درتیس قادر به تهیه ی انواع کابین دوش های خارجی نیز مطابق با سلیقه ی شما می باشد.

حمام شیشه ای|کابین دوش شیشه ای

کابین دوش دست دوم

امروزه به دلیل افزایش قیمتها،خیلی از افراد برای برآوردن نیازهای خود دنبال اشیای دست دوم هستند.اما باید این مساله را خاطرنشان کنم که اشیای که بهداشتی هستند تهیه آنها به صورت دست دوم جایز نمی باشد.کابین دوش یکی از این لوازم می باشد.اگر کابین دوش دست دوم خریداری شده بهداشتی نباشد موجب انتقال میکروب وانتشار آن به محیط زندگی شما می شود.نصب کابین دوش دست دوم از نظر بهداشتی در حمام توصیه نمی شود و بهتراست برای جلوگیری از انواع بیماری ها از حمام های شیشه ای بهداشتی استفاده کنید.

حمام شیشه ای یا حمام مستر |کابین دوش

قیمت کابین دوش شیشه ای

 

عوامل مختلفی بر روی قیمت کابین دوش شیشه ای موثر است.به همین دلیل قیمت کابین شیشه ای ثابت نیست.عواملی که می تواند بر روی قیمت دور دوشی شیشه ای تاثیر گزار باشد ابعاد کابین دوش ،درب حمام شیشه ای،مدل کابین دوش شیشه ای ،یراق آلات کابین دوش، نوع شیشه ی به کار رفته و..می باشد.مثلا قیمت کابین دوش شیشه مات با شیشه طرحدار یا ساده متفاوت می باشد.یراق آلات کابین دوش از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت کابین دوش می باشد زیرا گاها برخی از شرکت های سودجو به خاطر قیمت پایینتر از اتصالات نامرغوبی استفاده می کنند که بعد از مدتی دچار زنگ زدگی و پوسیدگی می شود،به همین دلیل توصیه ی ما به شما کارفرمایان عزیز این می باشد که برای اطلاع از قیمت کابین دوش شیشه ای با همکاران ما در قسمت فروش تماس حاصل فرمایید،تا با اعزام کارشناس مربوطه واندازه گیری ابعاد کابین دوش قیمت دقیق را خدمت شما ارائه دهند.

حمام شیشه ای

دور دوشی شیشه ای

 

دور دوشی شیشه ای می تواند دکوراسیونی بینظیر و جذاب در حمام خانه ، هتل ها و باشگاه های ورزشی ایجاد کند.استفاده از شیشه در حمام ها یه خصوص اگر فضای مورد نظر کوچک باشد باعث بزرگتر نشان دادن محیط می شود.این پارتیشن بندی شیشه ای در سرویس های بهداشتی باعث تفکیک محل استحمام از سایر نقاط می شود ، بدین ترتیب مابقی فضاها دیگر کثیف و یا خیس نمی شود 

دور دوشی نیز نوعی کابین دوش می باشد که می تواند بر روی وان و یا کف سرامیک حمام نصب شوند. دوردوشی شیشه ای از چند پنل شیشه ای به صورت ثابت و متحرک تشکیل شده اند ، جنس این شیشه ها از سکوریت می باشد و در طرح و رنگ های مختلف قابل اجرا می باشد.

دور دوشی حمام را می توان به دو صورت فریم دار و فریم لس نصب کرد.برای نوع فریم دار از شیشه سکوریت هایی با ضخامت 6 میل استفاده می کنند که درون فریم هایی از جنس آلومینیوم قرار داده می شوند ، قیمت این دور دوشی نسبت به نوع فریم لس کمتر می باشد و به دلیل وزن پایینتر از طول عمر بالاتری برخوردار می باشد.

در مقابل دوردوشی فریم لس از شیشه سکوریت ده میل استفاده می شود بنابراین از مقاومت بیشتری نسبت به نوع فریم دار برخوردار می باشد ، همچنین از آنجاییکه فاقد فریم هستند دچار آلودگی های محیطی نمی شوند چرا که در مدل قاب دار بین شیشه و فریم در اثر برخورد آب ،محل تجمع میکروب و قارچ می باشد.

 

دور دوشی شیشه ای

مزایای دور دوشی شیشه ای

  • مقاومت بالا در برابر تغییرات دمایی
  • استحکام بالا در برابر ضربه
  • قابلیت اجرای شیشه های رنگی و طرحدار در دوردوشی
  • مقاوم در برابر آتش سوزی
  • به راحتی تمیز می شوند 
  • در صورت شکستن به قطعات ریزی تبدیل می شوند که قابلیت آسیب رسانی ندارند
  • جلوه ی زیبا ومدرن به حمام می دهد
  • جلوگیری از کثیف شدن سایر قسمت های حمام
  • نصب راحتی دارد و درکمترین زمان قابلیت بهره بردارری دارد
کفی کابین دوش

قیمت دور دوشی شیشه ای

 

قیمت دور دوشی شیشه ای به نوع مدل و یراق آلات استفاده شده در آن بستگی دارد. دور دوشی شیشه ای حمام در ابعاد و اندازه های متفاوتی وجود دارد به همین دلیل نمی توان قیمت ثابتی را برای این محصول در نظر گرفت.در ادامه به برخی از آیتم های موثر در قیمت اشاره خواهیم کرد

 

  • مدل و شکل

دور دوشی ها در مدل های مختلفی وجود دارند علاوه بر فریم دار وفریم لس بودن می توان درب  آن ها را به صورت ریلی ،لولایی و یا حتی بدون درب و به صورت دیوایدر طراحی کرد ،استفاده از هرکدام از مدل ها نیازمند یراق آلات مخصوصی می باشد و می تواند بر قیمت تاثیر گزار باشد

 

  • طرح و رنگ شیشه سکوریت

شیشه ی استفاده شده در دور دوشی ها می تواند به صورت شفاف یا رنگی و یا حتی مات باشد ، در اجرای هریک قیمت شیشه سکوریت دور دوشی در هر یک از مدلها متفاوت خواهد بود.

 

  • ابعاد دور دوشی شیشه ای

از آنجایی که دور دوشی ها سفارشی و متناسب با ابعاد حمام کارفرما ساخته می شوند به همبن دلیل ابعاد یکسانی نخواهند داشت در نتیجه هر چه ابعاد بزرگتر باشد میزان مصرف شیشه بیشتر خواهد بود در نتیجه قیمت بالاتر می رود.

قیمت شیشه سکوریت دور دوشی

کابین دوش جکوزی

کابین دوش جکوزی یک سازه ی کاملا بهداشتی درخانه می باشد.تجربه ی یک حس دلپذیر بعدازخستگی وتنش روزانه ،در کابین دوش جکوزی آن هم درخانه خویش بسیار لذت بخش می تواند باشد.کابین دوش جکوزی می تواند همراه با نور پردازی وموسیقی باشد بدین ترتیب ظاهر خانه را متحول می کند.کابین دوش جکوزی دارای دوش دستی،دوش ایستاده جهت استحمام،وان و..می باشد.همچنین قابلیت تنظیم بخار نیز درآن وجود دارد.شایان ذکر است که قیمت کابین دوش جکوزی اندکی بالا می باشد ولی درکنار آرامش و احساس دلپذیری که در انسان ایجاد می کند میتوان آن را نادیده گرفت.

کابین دوش جکوزی

مزایای کابین دوش شیشه ای

 

با توجه به مطالبی که در بالا گفته شد،تا حدودی با کابین دوش آشنا شدید. هم چنین در زیر به برخی از مزایای این حمام شیشه ای نیز اشاره خواهیم کرد:

1-جلوگیری از عدم نفوذ رطوبت به سایر قسمت های حمام

2-جداکردن فضای دوش از بخش های دیگر حمام

3-سهولت در نظافت حمام

4-گرم شدن سریع فضای دوش گرفتن

5-جلوگیری از هدر رفت انرژی

حمام شیشه

ابعاد کابین دوش شیشه ای

 

ابعاد کابین دوش شیشه ای به فضای سرویس بهداشتی یا حمام بستگی دارد،زیرا اندازه ی کابین دوش شیشه ای نباید مزاحم سایر قسمت ها و تجهیزات حمام شود.کابین دوش های خارجی که در بازار نیز موجود می باشد دارای ابعاد واندازه ای استاندارد می باشند،به همین دلیل شاید طرح کابین مورد پسند شما نباشد و یا اصلا ابعاد کابین دوش مناسب فضای شما نباشد به همین دلیل بهتر است  برای خرید کابین دوش شیشه ای به شرکت های تولید کننده ی حمام شیشه ای رجوع کنید.درتیس یکی از برترین شرکت های تولید کننده در زمینه ی حمام شیشه ای و کابین دوش می باشد می باشد، که می تواند براساس سلیقه و خواسته ی شما مدل های مختلف کابین در هر اندازه وابعاد،به صورت مستطیل،مربع،گرد و یا نیم گرد تهیه و تولید نماید.

دیوایدر شیشه ای

یراق آلات کابین دوش شیشه ای

 

کابین دوش شیشه ای از اجزای زیر تشکیل شده است:

شیشه سکوریت نشکن که می تواند در نگبندی،طرح و ضخامت های متفاوتی باشد.فریم،ضد آب وضد زنگ از جنس استیل یا آلومینویم و یراق آلات که شامل بست،لولا و دستگیره می باشد.یراق آلات کابین دوش شیشه ای لولایی باید از جنس استیل باشد تا دچار زنگ زدگی ،تغییر رنگ و خوردگی در برابر رطوبت آب نشود.لولای استفاده شده سه زمانه می باشد یعنی در سه زاویه توقف دارد زاویه صفر،90 و180،پس بدین صورت درب هم به داخل هم به خارج باز می شود.همچنین دارای استپ خودکار می باشد و نیازی به تخریب حمام نمی باشد.در مورد یراق آلات شیشه حمام ریلی،باید به این نکته توجه کرد که همانند درب شیشه ای ریلی دستی نمی باشد و از نوع اسپایدری واستیل 304  و ضد زنگ می باشد.

یراق آلات کابین دوش شیشه ای|درتیس

نمونه کارها

سوالات متداول

برای ساخت کابین دوش از چه نوع شیشه با چه ضخامتی می توان استفاده کرد؟

برای ساخت کابین دوش معمولا از شیشه های سکوریت با ضخامت 10 میلی متری استفاده می شود همچنین می توان از انواع شیشه های رنگی ،مات ،ساتینا برای این کار بهره برد.

چند نوع کابین دوش وجود دارد؟

با توجه به موقعیت سرویس بهداشتی می توان از چهار مدل کابین دوش ریلی ، لولایی ، پارتیشنی و دیوایدر حمام استفاده کرد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[elfsight_whatsapp_chat id="9"]
تماس مستقیم