کرکره برقی

کرکره برقی یا رول آپ برقی ساده ترین و در دسترس ترین و کم هزینه ترین گزینه ی درب اتوماتیک ، از نوع پارکینگی می باشد.این درب اتوماتیک پارکینگی برای ایمنی مغازه ها ، ایمنی درب ها و پنجره ها و جداسازی فضای ها از یکدیگر و بسیاری از موارد دیگر مورد استفاده می باشد.برخی از افراد برای منازل مسکونی علاوه بر درب اتوماتیک کرکره ای پارکینگ از کرکره پنجره استفاده می کنند. با این کار علاوه بر امنیتی که برای منزل ایجاد می کنند از ورود گرد و غبار به داخل و همچنین اتلاف انرژی نیز جلوگیری می کنند.

درب کرکره برقی را می‌توان سیستمی دانست که از ترکیب کرکره‌های قدیمی دستی و موتور الکترونیکی به وجود آمده است. در حقیقت می‌توان گفت این سیستم‌ها از طریق به کارگیری این ابزار و تجهیزات، هوشمند شده‌اند. لازم به ذکر است که در حال حاضر از کرکره اتومات پارکینگ در بسیاری از فضاها استفاده می‌شود. کاربرد وسیع این دربهای برقی به این دلیل است که این سیستم‌ها می‌توانند از اتلاف انرژی جلوگیری کنند. از طرف دیگر،درب کرکره ای، فضای کمی را نیز اشغال می‌نمایند و نصب آسان و سریعی نیز دارند.درب اتومات کرکره ای از امنیت بالایی برخوردار می باشد معمولا فروشگاه ها و مغازه ها مورد حمله ی سارقین فرار می گیرند،کرکره های برقی با پوششی که ایجاد می کند تا حدود زیادی از بروز چنین حوادثی جلوگیری می کند.

درب برقی کرکره ای-کرکره برقی درتیس

درب برقی کرکره ای


درب برقی کرکره ای
نوع مدرن شده ی همان کرکره های قدیمی در سطح شهر می باشد.از قسمتهای اصلی درب کرکره ای تیغه ی آن می باشد که این تیغه ها از جنس آلومینیومی،گالوانیزه و یا پلی کربنات می باشند.درب اتومات کرکره ای علاوه بر استفاده در مغازه ها،امروزه بیشتر به عنوان درب برقی پارکینگی کاربرد دارد.در کرکره ای برای پارکینگهایی که امکان نصب جک نباشد و یا قصد استفاده از فضای پشت پارکینگ نیز باشد مناسب است.همچنین درب کرکره ای پارکینگ نسبت به انواع دیگر دربهای برقی پارکینگی قیمت نسبتا مناسب تری دارد.البته ارزان بودن کرکره برقی پارکینگی گاها به علت تیغه های نامناسب و بی کیفیت نیز می تواند باشد که موقع خرید حتما باید به این مساله دقت شود.قیمت درب برقی کرکره ای به نوع تیغه ،موتور،ابعاد ورودی و هزینه ی نصب وآهن کشی بستگی دارد.

با وجود تمام این هزینه ها قیمت درب برقی کرکره ای باتوجه به امنیت بسیار بالا,عایق خوب سروصدا و سهولت در استفاده بسیار مناسب ومقرون به صرفه می باشد.

کرکره برقی اتومات

کرکره برقی ارزان و کارآمد

از آنجایی که تقریبا همه ی ما با کاربرد کرکره آشنا هستیم قطعا متوجه کارکرد ساده ی این در برقی نیز شده ایم. اما باید گفت که این کارکرد ساده بدلیل اصطکاک بالای قطعات و فشار وارده بر آن ها نیاز به لوازم با کیفیت داشته و از آن مهم تر یک شرکت معتبر می بایست پشتیبانی این لوازم مصرف شده در رول آپ برقی را به عهده بگیرد. در غیر اینصورت قطعا در مدتی کوتاه هزینه ها و آسیب های گاها جبران ناپذیری را وارد خواهد کرد.

کرکره برقی |رول آپ|کرکره برقی پارکینگ

انواع کرکره برقی


درب کرکره برقی را می‌توان از نظر طرح بندی، به انواع کرکره‌های ترکیبی، مشبک، سوراخ دار تقسیم بندی کرد. از نطر جنس موتور نیز می‌توان این سیستم‌ها را به انواع موتور ساید، موتور سنترال، موتور لوله ای یا توبلار، دسته بندی نمود.در این مبحث به انواع کرکره برقی بر اساس تیغه می پردازیم.


∗در کرکره ای با تیغه ی آلومینیومی:این نوع تیغه ها ضد خش وضد زنگ می باشند.بیشتر برای سوله ها ومغازه ها کاربردی می باشد تا منازل.به دلیل تو خالی بودن این تیغه ها و وزن سبک آن ها به موتور فشار کمتری می آید بنابراین موتور طول عمر بیشتری دارد.کرکره هایی با تیغه ی آلومینیومی قیمت مقرون به صرفه تری نسبت به انواع دیگر دارد.این کرکره ها از تیغه های 6 الی 14 سانتی متری تولید می شوند به همین دلیل در اغلب اماکن قابل نصب می باشند.


∗ درب برقی کرکره ای با تیغه ی گالوانیزه:تیغه ی گالوانیزه نسبت به نوع آلومینیومی مستحکم تر می باشد به همین دلیل برای پارکینگ منازل  مسکونی از این نوع تیغه استفاده می کنند اما باید این مساله را خاطر نشان کرد که این تیغه ها ضد خش نیستند ودر صورت خش افتادن احتمال زنگ زدگی نیز وجود دارد.تیغه های گالوانیزه وزن بالایی دارند به همین دلیل باید موتوری مناسب با این وزن انتخاب کرد.این تیغه ها باید مرتب روغن کاری شوند چرا که بعد از یه مدت سر وصدای زیادی تولید می کنند.

 

∗تیغه گالوانیزه فوم دار:تیغه ی گالوانیزه فوم دار همانند نوع معمولی می باشد با این تفاوت که دوجداره می باشد و در بین جداره ها از فوم استفاده شده است.استفاده از فوم در بین دو جداره باعث می شود تا صدایی که از حرکت تیغه ها به وجود می آید از بین برود.وجود فوم در بین جداره ها باعث می شود تا تیغه به عایق صوت و رطوبت تبدیل شود.

 

درب کرکره با تیغه ی پلی کربنات:این نوع از تیغه ها ضد زنگ،ضد خش و ضد حریق می باشند و به دلیل استحکام بالایی که دارند معمولا در مراکز امنیتی کاربرد دارند.این تیغه ها در رنگ بندی های متنوعی موجود می باشد و نسبت به سایر تیغه ها از قیمت بالاتری برخوردار است.این تیغه ها قابلیت تحمل دمای 400 درجه سانتی گراد را دارند 

 

∗تیغه رول گیتور:از این تیغه برای گاراژ ها و پارکینگ های بزرگ استفاده می شود و از لحاظ امنیتی رتبه ی بالایی دارد . بهتر است از موتور ساید برای مکان هایی که این نوع تیغه را نصب می کنند استفاده شود

انواع کرکره برقی|نصب کرکره برقی

کرکره برقی اتومات

کرکره های برقی اتومات نوعی از درب های برقی اتومات هستند که در محیط های مختلفی نصب و راه اندازی می شوند همچون درب پارکینگ، پنجره و یا درب انبار.کرکره های برقی راه حل مناسبی برای حفاظت و امنیت در محیط مورد نصب می شوند ،کرکره های اتومات دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به نوع کاربری می توان از این مدل ها استفاده کرد.در فیلم بالا نحوه ی نصب یک کرکره برقی را از ابتدا تا انتها مشاهده می نمایید.

 

کرکره برقی پارکینگ

کرکره برقی شیشه ای


کرکره برقی شفاف پلی کربنات ،که در واقع طرح شیشه می باشد یکی دیگر از انواع کرکره اتوماتیک است  ولی این نکته را به خاطر داشته باشید که استحکام آن اصلا با شیشه قابل مقایسه نیست و این نوع حفاظ کرکره ای مانند سایر تیغه ها استحکام بسیار بالایی دارد و به عنوان کرکره برقی ضد سرقت از آن در صرافی ها،طلافروشی ها ،بانک ها و…استفاده می شود.

تیغه های پلی کربنات در دو نوع ایرانی و خارجی وجود دارد بالطبع قیمت خارجی این محصول گرانتر است زیرا از کیفیت و دوام بالاتری برخوردار می باشد.تیغه های پلی کرنات ایرانی با گذشت زمان کدر رنگ و تیره می شوند اما نوع خارجی آن اکسید نمی شود.کرکره برقی شیشه ای ضدخش می باشد،استحکام بالایی دارد و از لحاظ زیبایی بسیار مدرن است و  قابلیت تطبیق رنگی با دیزاین داخلی و خارجی فضا را دارد. تیغه های کرکره برقی شیشه ای زیبا هستند و از آن به عنوان کرکره برقی لوکس نام می برند و برای فروشگاه هایی که به ظاهر مغازه ی خود اهمیت می دهند و یا در منازل به عنوان کرکره شیشه ای بالکن بسیار مناسب می باشد . هم چنین تیغه های پلی کربنات شفاف این امکان را به کاربران می دهد که حتی زمانی که کرکره شیشه ایی پایین است داخل مغازه قابل روئیت می باشد.

بهترین کرکره برقی اتوماتیک

اهمیت قطعات در رول آپ برقی

 

رول آپ برقی از چندین قطعه مختلف تشکیل شده که که مهمترین آنها به ترتیب تیغه رول آپ که معمولا از جنس آلومینیوم میباشد. موتور کرکره برقی که مدل های متنوعی با ابعاد و تحمل وزن ها مختلفی در بازار موجود است اما بیشترین استفاده را در حال حاضر مدل ساید آن دارد. برد دستگاه که تمامی تنظیمات و اتصالات مختلف از اتصال ریموت گرفته تا اتصال ماژول های مختلف اعم از چشمی محافظ لای درب که باعث میشود درب در زمان بسته شدن بروی افراد و یا ماشین در لای درب مانده برخورد نکند یا فلشر که به نوعی اعلام کننده این هست که درب درحال باز شدن یا بسته شدن به اطرافین می باشد. و یا سایر امکانات مربوط به رول آپ برقی مانند پلاک خوان ها یا تگ خوان ها که با نام اختصاری RFID نیز شناخته میشوند بر روی برد رول آپ برقی نصب و اجرا می شوند.

شفت اصلی که تمامی تیغه ها بر روی آن سوار شده و در زمان گردش موتور شروع به چرخیدن کرده و باعث بالا و پایین رفتن تیغه های کرکره  می شود. ریل های جانبی تیغه ها که باعث نگه داشتن تیغه ها در یک راستا و همچنین هدایت آن ها در زمان بالا و پایین رفتن می باشد. لازم بذکر است که انواع و سایز های متفاوتی از ریل ها موجود بوده که معمولا سایز شش سانتی متری از جنس آلومینیوم از پر مصرف ترین آن ها می باشد. و در آخر کپس ها و نوار های نمدی که باعث روان تر بالا پایین شدن تیغه های درب کرکره ای می شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با همکاران ما در شرکت درتیس تماس حاصل فرمایید.

درب اتوماتیک پارکینگی کرکره برقی

قیمت درب کرکره برقی | قیمت کرکره برقی اتوماتیک


یکی از مهم‌ترین عواملی که لازم است در هنگام خرید درب کرکره ای برقی، مورد بررسی قرار گیرد، قیمت این نوع از درب‌ برقی پارکینگی است. به طور کلی می‌توان گفت قیمت درب برقی با توجه به مجموعه عواملی تعیین می‌شود. از جمله عومل موثری که در تعیین قیمت انواع درب برقی پارکینگی، می‌توان به آن اشاره کرد جنس و مدل آن است. در حقیقت، جنس مواد به کار رفته در تولید درب برقی و هم‌چنین مدل این نوع از درب، در تعیین قیمت آن، تاثیر به سزایی دارد،قیمت کرکره برقی فولادی نسبت به تیغه های دیگر گرانتر می باشد زیرا که از لحاظ مقاومت و استحکام حرف اول را میزند وبه هیچ عنوان زنگ نمیزند.

از طرف دیگر با توجه به نوع تیغه‌ای که در ساخت کرکره ها مورد  استفاده قرار گرفته است و عرض و ارتفاع مکان مورد استفاده و یا ابعاد درب کرکره برقی همگی در تعیین قیمت کرکره برقی اتوماتیک موثر هستند. از دیگر عوامل موثر در تعیین قیمت در کرکره ای و افزایش یا کاهش این عامل، می‌توان نوع موتور به کار رفته در طراحی آن را نام برد. تعداد ریموت‌های درب برقی و لوازم جانبی که درساخت کرکره اتوماتیک مورد استفاده قرار میگیرد می تواند قیمت درب برقی کرکره ای را تغییر دهد.

درب اتومات کرکره ای

قیمت موتور کرکره برقی


از اصلی ترین قطعات درب کرکره ای می توان به موتور آن اشاره کرد.به همین دلیل قیمت موتور کرکره برقی نیز برای مشتریان بسیار حائز اهمیت است.موتور کرکره برقی به طور کلی در دو نوع معمولی و یو اس بی دار، تولید می‌شود. نوع معمولی این موتورها دارای زنجیر است که از آن، جهت بالا و پایین بردن کرکره اتوماتیک در هنگام قطع جریان برق استفاده می‌شود. ولی نوع usb دار این موتورها، علاوه بر زنجیر دستی، دارای برق اضطراری نیز هست که هنگام قطع شدن جریان برق از این سیستم استفاده می‌شود. این موتورها دارای برندهای مختلفی هستند و هر یک کاربردهای متنوعی دارند و در قیمت‌های مختلف به فروش می‌رسند.قیمت موتور کرکره برقی usb از موتور توبلار گرانتر می باشد. موتور توبلار به علت شکل استوانه ای که دارد باعث می شود در کرکره ای بیشتر جمع شود وفضای کمتری را اشغال کند.

موتور کرکره برقی|قیمت کرکره برقی

کرکره برقی مغازه


برای طراحی و تولید کرکره برقی مغازه یا فروشگاه ، به طور معمول از تیغه کرکره آلومینیوم استفاده می‌شود. انتخاب این ابزار برای مغازه‌ها و فروشگاه‌ها به این جهت دارای اهمیت است که این تیغه، باید دوام بیشتری داشته باشد و از طرف دیگر در هنگام چرخش و حرکت، سر و صدای کمتری را تولید نماید. همین عوامل موجب شده تا رایج‌ترین نوع تیغه، برای این سیستم‌ها، تیغه کرکره‌ای آلومینیوم باشد.اکثر افراد رنگ کرکره برقی مغازه خود را سفید انتخاب می کنند اما اگر شما برای هماهنگی بیشتر، رنگ دیگری مد نظر دارید این امکان میسر می باشد.رنگ کرکره ی سفید مشکی جزو رنگهای پرطرفدار می باشد.

افرادی که از کرکره مغازه به عنوان یک درب اتوماتیک استفاده می کنند در درجه ی اول امنیت برایشان حائز اهمیت می باشد تا بعد از بستن مغازه با خیالی راحت روانه ی منزل شوند ، پس بهتر است از تیغه هایی مقاوم جهت این کار استفاده شود.در مرحله ی بعد زیبایی و ظاهر کرکره مغازه ، اهمیت پیدا می کند که بهترین پیشنهاد کرکره های شیشه ایی از جنس پلی کربنات می باشد که علاوه بر زیبایی مقاوت بالایی نیز دارند و ضدحریق نیز می باشند،همچنین به دلیل شفاف بودن در زمان بسته بودن مغازه نیز امکان دیدن ویترین مغازه مهیا می باشد و از نوع بازاریابی برای صاحب کسب و کار مفید می باشد تنها عیب این نوع کرکره ، قیمت بالای آن می باشد.

کرکره برقی مغازه

انواع کرکره مغازه

 

کرکره مغازه امروزه به عنوان یک محافظ برای شیشه های سکوریتی مغازه ها محسوب می شود . کرکره مغازه انواع مختلفی دارد ، یکی از این تقسیم بندی ها بر اساس تیغه می باشد که در ادامه به بررسی انواع کرکره مغازه بر این اساس می پردازیم

  • کرکره مغازه آلومینیومی:رایجترین نوع کرکره در ایران می باشند که به علت سبکی فشار کمتری را به موتور وارد می شود،قیمت مناسبی دارند و طول عمر آن ها بالا می باشد
  • کرکره مغازه گالوانیزه: کدر ظاهر شباهت زیادی به نوع آلومینیومی دارد ولی در داخل آن ها از فوم استفاده می شود و این موضوع باعث استحکام و مقاومت بیشتری می شود و عایق خوبی در مقابل صدا می باشند.
  • کرکره مغازه فولادی: این کرکره با این که تک جداره است ولی مقاومت بالایی دارد و در طرح بندی گوناگونی قابل ارائه می باشد
  • کرکره مغازه رول گیتر:این کرکره از جنس فولاد می باشد ولی به صورت مشبک است و در صورت بسته بودن مغازه، داخل ویترین قابل روئیت می باشد
  • کرکره مغازه شیشه ای:کرکره های شیشه ای از جنس شیشه و پلی کربنات ساخته می شوند ، بسیار مقاوم و ضد ضربه هستند .این کرکره علاوه بر استحکام بسیار زیبا هستند و جهت هماهنگی با نمای ساختمان می توان نوع رنگی آن را انتخاب نمود.
کرکره برقی مغازه|کرکره برقی ضد سرقت

کرکره برقی ضد سرقت

 

درب کرکره برقی ضد سرقت از تیغه های فولادی تشکیل شده است.به این دلیل از این تیغه ها استفاده می شود چون تیغه های فولادی  در برابر ضربه بسیار مقاوم هستند.به طور معمول، صاحبان کسب و کارهایی که انبارها و یا خزانه‌های با ارزش دارند و یا کالاهای گران قیمتی را به فروش می‌رسانند از  کرکره برقی فولادی ضد سرقت استفاده می‌کنند. از جمله این اماکن می‌توان  طلا فروشی‌ها، موزه‌ها، مراکز امنیتی و.. را نام برد. این درب کرکره ای دارای این قابلیت هستند که بتوانند از ورود نور آفتاب و حشرات و گرد و غبار به داخل جلوگیری کنند. برخی از انواع این سیستم‌ها دارای سنسورهایی مخصوص هستند که در صورت ورود و نزدیک شدن شخص مشکوک ، به طور خودکار به بالا و یا پایین حرکت می‌کنند و یا با خاموش روشن شدن چراغ هایش هشدار می دهد.قیمت کرکره برقی ضد سرقت با کرکره های دیگر متفاوت است و چون از متریال مقاوم تری استفاده می شود گرانتر است.

کرکره برقی رنگی|طرح کرکره برقی

کرکره برقی رنگی


همان‌طور که می‌دانیم ظاهر یک فضا می‌تواند به ادراک ما از آن مکان، شکل بدهد. بنابراین استفاده از کرکره برقی رنگی نیز حائز اهمیت می تواند باشد.کرکره اتومات رنگی می‌تواند بر چگونگی دیده شدن ظاهر یک فروشگاه و یا مغازه و در نهایت، ثبت شدن آن در ذهن مشتریان، تاثیر بسزایی داشته باشد. در طرح بندی کرکره ها و رنگ آمیزی آن لازم است حتما به عواملی از قبیل حفظ کیفیت، مقاومت در برابر رطوبت و گرما، ضد خش بودن و… توجه کافی شود.اگر توجه کرده باشید رنگ اکثر دربهای کرکره ای سفید می باشد اما امروزه این امکان وجود دارد تا برای هماهنگی این دربها با طراحی ساختمان و نمای آن امکان انتخاب در رنگبندی های متنوعی میسر باشد.از جدیدترین نوع رنگ برای کرکره های اتوماتیک می توان به کرکره اتومات کرم رنگ و کرکره اتوماتیک طلایی رنگ اشاره نمود.

رنگ کرکره برقی|کرکره برقی رنگی

معایب درب کرکره ای برقی


درب کرکره برقی، علاوه بر مزایا، دارای معایبی نیز هست. از جمله معایب درب کرکره ای برقی می‌توان به این عامل اشاره کرد که نسل جدید این درب‌ها به نحوی طراحی شده‌اند که در طول یک روز، نباید بیش از 3 یا 4 بار باز و بسته شوند در غیر این صورت به موتور درب برقی کرکره ای فشار وارد می شود واین دلیلی برای کاهش عمر موتور وخرابی آن محسوب می شود. به همین دلیل از این نوع درب برقی بیشتر برای مغازه ها استفاده می شود.

از طرف دیگر این درب‌ها به طور معمول،سرو صدای زیادی نیز ایجاد می‌کنند زیرا جنس تیغه های کرکره از فلز است، البته برای کاهش این سروصدا می توانید از فوم استفاده کنید. لازم به ذکر است که معمولا، موتور این کرکره‌ها موتور توبلار است که قابلیت تعمیر شدن ندارد،موتور ساید قابلیت تعمیر دارند پس موقع خرید حتما به موتور درب کرکره ای توجه کنید.

این سیستم‌ها برقی هستند، بنابراین چنانچه اختلالی در کارکرد آن‌ها ایجاد شود، رفت و آمد، مختل می‌گردد.و در آخر این مساله را مد نظر داشته باشید که اگر درب کرکره ی پارکینگی به دست متخصصین نصب واجرا نشود ممکن است در آینده با مشکلاتی مواجه شود که مجبور شویدهزینه های گزافی را برای تعمیر بپردازید.

توصیه ی ما به شما عزیزان این است که حتما با متخصصین این امر در این زمینه تماس حاصل فرمایید وبعد از مشورت اقدام به خرید نمایید.مشاوران درتیس در این زمینه آماده ی هرگونه خدمت رسانی به شما کارفرمایان محترم می باشند.

معایب کرکره برقی|دستگاه کرکره برقی

نصب کرکره برقی


امروزه نصب کرکره برقی بسیار رواج پیدا کرده است و اغلب افراد برای درب ورودی حیاط از درکرکره ای استفاده می کنند.حال به این نکته باید توجه کرد که اگر نصب این رول آپ های برقی اصولی و صحیح نباشد می تواند مشکلاتی را در پی داشته باشد.

همچنین قبل از نصب کرکره برقی، باید در ابتدا این موضوع را در نظر بگیرید که چه نوع موتوری را برای این درب کرکره ای در نظر دارید و برای چه مکانی می‌خواهید از درب برقی کرکره ای استفاده کنید. به طور کلی می توان گفت قبل از نصب این درب‌های کرکره ای لازم است حتما از متخصصان در این حوزه کمک بگیرید تا این درب کرکره ای پارکینگی بتواند درست و صحیح در طولانی مدت کار کند.بهترین راه برای یک نصب اصولی کمک گرفتن از یک شرکت متخصص در این زمینه می باشد چراکه در نصب کرکره برقی ، شاتر غلطکی باید به طور صحیحی در جای خود قرار گیرد در غیر این صورت منجر به آسیب های جبران ناپذیری می گردد.

شرکت درتیس یکی از متخصصین در این حوزه ی کاری می باشد که از تیمی مجرب و زبده تشکیل شده است و می تواند نیاز های شما را از زمان خرید دربهای کرکه ای اتوماتیک  تا سرویس و نگهداری بعد از نصب پاسخگو باشد کافی است جهت مشاوره و یا هرگونه رفع ابهام با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

بهترین مارک درب کرکره ای

در فیلم بالا آموزش نصب درب کرکره ای به طور کامل نشان داده شده است .این آموزش برای افرادی که می خواهند از کلیات نصب کرکره های برقی آگاه شوند بسیار مفید است اما برای نصب این درب های پارکینگی نمیتوان فقط به فیلم اکتفا کرد و تجربه و مهارت در این زمینه حرف اول را می زند.

تنظیم ریموت کرکره | ست کردن ریموت کرکره برقی


یکی از اجزای مهم کرکره اتوماتیک، ریموت کرکره برقی است. ریموت کنترل، امکان باز و بسته کردن درب از فواصل دور را فراهم می‌کند. بنابراین ست کردن ریموت،برای راحتی کار در بازو بسته شدن درب برقی بسیار مهم است. به طور کلی ساختار ریموت‌ها از چند کلید و دکمه و یک برد الکتریکی، تشکیل شده است که با فشار دادن دکمه‌های مربوطه، امکان پایین و یا بالا بردن در کرکره ای فراهم می‌شود. برای این منظور چندین روش وجود دارد. از جمله این روش‌ها می‌توان کد لرنینگ و دیپ سوئیچ را نام برد.اگر کرکره با مشکل روبه رو شود باید تنظیم ریموت کرکره برقی مجددا انجام شود.

تنظیم ریموت کرکره برقی|ست کردن ریموت کرکره برقی

کرکره برقی دست دوم


در حال حاضر به این دلیل که فضای بسیاری از ساختمان‌ها کم شده است، برای باز و بسته کردن درب‌های فروشگاه‌ها، پارکینگ‌ها، منازل و… از دربهای کرکره ای استفاده می‌شود. اما از طرف دیگر، گرانی درب کرکره ای موجب شده تا بسیاری از افراد به خرید در کرکره ای دست دوم با کیفیت و در عین حال با قیمت مناسب، روی بیاورند که نیازی به تعمیرات اساسی نیز نداشته باشد. به طور کلی منظور از کرکره برقی دست دوم، موتور دست دوم آن است. البته در بعضی از موارد نیز تیغه دست دوم برای این سیستم‌ها موجود است و دیگر اجزای به کار رفته در ساخت و طراحی این درب‌ها نو هستند.شرکت درتیس در اقدامی نوآورانه تصمیم به خرید کرکره های دست دوم برقی آن دسته از افرادی را دارد که قصد ارتقا یا تعویض درب برقی خود را دارند.بدین ترتیب شما می توانید با کمترین هزینه به درب کرکره ای دلخواه خود برسید.قیمت کرکره برقی دست دوم شاید پایینتر باشد اما گاها هزینه های جانبی تعمیرات آن بسیار بالاست وبه اندازه ی یک کرکره اتوماتیک جدید هزینه برمی دارد.

خرید کرکره برقی|فروش کرکره برقی

کرکره برقی پنجره | کرکره برقی پنجره ایی


علاوه برنصب کرکره برقی در حیاط امروزه برای پنجره ها نیز از کرکره استفاده می شود.کرکره ای که برای نصب شدن در پنجره استفاده می شود، سیستمی است که به منظور حفاظت از پنجره‌ها در برابر عواملی مانند سرقت و دزدی، ساخته شده است و دارای ایمنی قابل توجهی است. کرکره برقی حفاظ پنجره هم به صورت برقی وهم به صورت کرکره دستی وجود دارد.این نوع از کرکره، هم‌چنین عایقی مناسب برای جلوگیری از صدا و گرد و غبار به شمار می‌رود و به زیبایی و امنیت ساختمان اضافه می‌کند ،نوع رنگی آن را می توان برای هماهنگی بیشتر با نمای ساختمان انتخاب کرد.

کرکره اتومات پنجره در ویلاهای شمالی بسیار رواج پیدا کرده است زیرا امنیت خانه را بسیار بالا می برد. ساختار تشکیل دهنده ی این کرکره‌های پنجره همانند درب کرکره ای اتومات می باشد و از موتور برقی و متعلقات آن و هم‌چنین تیغه کرکره تشکیل شده است.کرکره حفاظ پنجره چون ابعادی به مراتب کوچکتر از درب کرکره ای دارد از موتور تیوبلار برای این منظور استفاده می شود زیرا دفعات بازشوی کمتری نیاز دارد.قیمت کرکره برقی پنجره نسبت به درب برقی کرکره ای کمتر است زیرا هم ابعاد تیغه کوچکتر است و هم متناسب با تیغه از موتور خیلی قوی استفاده نمی کنیم،پس این دو موضوع باعث کاهش در هزینه می شود.

کرکره برقی پنجره|کرکره برقی پارکینگ

انواع کرکره برقی بر اساس نوع موتور

موتور کرکره برقی به سه نوع موتور توبلار،موتور سنترال و موتور ساید تقسیم بندی می شوند.این موتورها مجهز به سیستم خلاص کن دستی هستند و در زمان قطعی برق کاربرد دارند. در ادامه به بررسی هر یک از این موتورهای درب اتوماتیک کرکره ای می پردازیم و مزایا و معایب آن ها را بیان می کنیم.

تصویر کرکره برقی

موتور توبلار

موتو توبلار مناسب درب اتوماتیک کرکره ایی با وزن پایین (نهایتا 140 کیلوگرم) و ابعاد کوچک می باشد، قیمت موتور توبلار نسبت به نوع ساید ارزانتر می باشد و دلیل این کاهش قیمت این است که این موتور دارای برق اضطراری نمی باشد و زمان قطعی برق باید از خلاص کن های دستی استفاده کرد همچنین موتورهای توبلار دارای میزان تردد مجاز می باشند که در موتورهای ساید این موضوع وجود ندارد. بهتر است برای حفاظت از موتور در برابر بارش باران و یا سایر عوامل خارجی از یک کاور استفاده شود.

از مزیت های موتور توبلار می توان به اشغال فضای کم آن اشاره کرد به همین دلیل کرکره برقی با این نوع موتور از زیبایی ظاهری بیشتری برخوردار است.موتور توبلار درون رول درب اتوماتیک کرکره قرار می گیرد به همین دلیل فضای کمی را اشغال می کند.از معایب موتور درب اتوماتیک کرکره ای توبلار نیز می توان به این موضوع اشاره کرد که تعمیرموتور توبلاربه سختی انجام می شود و در صورت خرابی باید کرکره باز شود ، همچنین مجهز به سیستم پاراشوت جهت جلوگیری از سقوط کرکره نمی باشند.

موتور کرکره برقی

موتور ساید

موتور ساید از یک طرف با شفت درگیر می شود و باعث چرخش در کل شفت می شود، و به دلیل اینکه موتور از کنار شفت به لوله متصل می شود به آن موتور ساید (side)  گفته می شود. موتور ساید برای درب های اتوماتیک کرکره ای با وزن بالا ( حدود 1500کیلوگرم) مورد استفاده قرار می گیرند .این موتور دارای برق اضطراری می باشد و برای محیط هایی که نیاز به تردد بالا می باشد این نوع موتور به کار برده می شود. موتور ساید فضای بیشتری را نسبت به موتور توبلار اشغال می کند و سرعت پایینی هنگام باز و بسته شدن دارد که این موارد از معایب موتور ساید می باشد اما این موتورها قابلیت تعمیر دارند و این یکی از مزایای آن به شمار می رود.

موتور کرکره برقی

موتور سنترال

موتور سانترال یا مرکزی برای کرکره هایی با وزن متوسط مورد استفاده قرار می گیرد علت نام گذاری این موتور به دلیل قرار گیری موتور در مرکز شفت می باشد ، محل قرارگیری این موتور در کاسه ی میان دو فنر می باشد.موتور های سانترال در دونوع بدون باتری و همراه با باتری عرضه می شوند.موتور سانترال upsدار هنگام قطعی برق با باتری اضطراری کار می کند و در مدل بدون باتری باید از خلاص کن های دستی برای باز کردن درب کرکره ایی استفاده کرد.

موتور مرکزی توان جابه جایی درب کرکره ای با وزن 150 تا 500 کیلوگرم را دارد و نسبت به موتورهای درب اتومات کرکره ای دیگر حرکت سریع و روانی را دارد. همچنین این موتور تنها موتوری می باشد که قابلیت نصب بر روی کرکره های قدیمی لانه زنبوری را دارد و از معایب موتور سنترال می توان به هزینه ی بالای نصب آن اشاره کرد به همین دلیل برخی از افراد که دانش کافی در این زمینه را ندارند اقدام به نصب کرکره برقی درب اتومات می زنند و باعث می شوند تا بر روی تیغه ها خط و خش بیافتد. همچنین برای تعمیر موتور سنترال همانند نوع تیوبلار باید تیغه ها را به طور کامل باز کرد و اقدام به تعمیر موتور کرد که این کار نیاز به هزینه و زمان زیادی می باشد.

موتور سنترال

مزایای کرکره برقی

  • نصب راحت و آسانی دارد
  • از منازل مسکونی و مغازه ها در برابر باد و باران محافظت می کند
  • نسبت به کارایی که دارند قیمت مناسبی دارند
  • عایق خوبی در برابر صدا و حرارت هستندو از اتلاف انرژی جلوگیری می کنند
  • ضد زنگ هستند و در مناطق مختلف آب و هوایی قابلیت استفاده دارند
  • سهولت در استفاده ، کرکره ها به آسانی توسط یک ریموت بالا و پایین می شوند و نیازی به نیروی انسانی نمی باشد
درب اتوماتیک و کرکره ای

تعمیر و نگهداری از کرکره های اتوماتیک

یکی از مزیت های استفاده از کرکره های اتومات ، نیاز نداشتن به تعمیر و نگهداری این وسیله ی برقی می باشد.شما می توانید با روغن کاری قطعات در فصول سرد به بهبود عمکرد کرکره کمک کنید همچنین تراز کردن تیغه ی کرکره باعث می شود تا فشار کمتری را موتور درب اتوماتیک کرکره ای تحمل کند و این موضوع سبب افزایش طول عمر موتور می شود.

درب اتوماتیک و کرکره ای

کرکره برقی پارکینگ

امروزه دیگر بسیاری از افراد برای باز وبسته کردن درب پارکینگ از درب های برقی استفاده می کنند و  به علت سختی در باز و بسته کردن درب، به صورت دستی این کار را انجام نمی دهند.درب های برقی پارکینگی انواع محتلفی دارند و با توجه به موقعیت پارکینگ می توان از یکی از مدل ها بهره مند شد.کرکره برقی پارکینگ یکی از رایجترین مولهای درب پارکینگی اتومات می باشد که در اکثر اماکن شاهد آن هستیم.معمولا در پارکینگ هایی نتوان درب اتوماتیک پارکینگ لولایی و یا بازویی را نصب کرد بهترین و مقرون به صرفه ترین گزینه ، کرکره برقی پارکینگ می باشد.

تنظیمات درب اتوماتیک کرکره ای

مزایای کرکره برقی پارکینگ

  • نصب و راه اندازی در کمترین زمان 
  • دارای تنوع رنگی بالا جهت هماهنگی با نمای ساختمان
  • امنیت بالا جهت جلوگیری از ورود سارقین
  • امکان نصب و راه اندازی کرکره برای انواع پارکینگ ها در ابعاد مختلف
کرکره شیشه ای

قیمت کرکره برقی پارکینگ

برای تعیین قیمت کرکره برقی پارکینگ نوع تیغه و ابعاد آن بسیار مهم می باشد چرا که کرکره برقی بزرگ متریال بیشتری جهت نصب نیاز دارد بنابراین قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. برای تعیین نوع موتور نیز باید به تعداد تردد ماشین ها در طول روز توجه کنیم.اگر تعداد تردد پایین باشد و وزن تیغه سبک باشد نیازی به هزینه ی زیاد برای خرید موتور نمی باشد و بدین ترتیب می توان هزینه ها را کاهش داد و با کمترین هزینه بهترین کرکره برقی اتوماتیک را برای خود تهیه کنید.

انواع کرکره مغازه

کرکره برقی سکشنال

کرکره برقی سکشنال یا زیر سقفی یکی از انواع درب های اتوماتیک می باشد که مناسب فضاهای محدود و کوچک است.اغلب پارکینگ هایی که از این نوع درب برقی استفاده می کنند به فضای پشت پارکینگ نیز برای پارک کردن اتومبیل نیاز دارند و همچنین سقف پارکینگ شان ارتفاع کمی دارد، کرکره برقی سکشنال فضایی در حدود 20 تا 25 سانتی متر را اشغال می کند . درب پارکینگی سکشنال توسط فنرهای بالانس فشار قوی و ریل های مخصوص به زیر سقف جمع می شود، و اغلب از موتور ساید گیربکسی برای این نوع درب استفاده می کنند .از این نوع کرکره  به عنوان درب پارکینگ برای منازل،سوله ها  و آتش نشانی ها استفاده می شود.کرکره برقی سکشنال در پارکینگ هایی نصب می شود که امکان نصب درب اتوماتیک پارکینگی ریلی و لولایی وجود نداشته باشد ، از آنجاییکه قیمت این درب اتومات پارکینگی بالا می باشد اغلب افراد اول به سراغ مدل های دیگر می روند.قیمت بالای کرکره سکشنال تنها عیبی است که این درب خودکار دارد.

درب پارکینگی زیر سقفی سکشنال درتیس

کرکره برقی روی استخر

کرکره برقی روی استخر معمولا از جنس آلومینیومی و یا pvc می باشد که به صورت اتوماتیک و توسط یک ریموت به طور خودکار باز و بسته می شود.کرکره برقی استخر جهت کاهش تبخیر آب ، عدم نفوذ گرد و غبار به داخل آب استخر و همچنین جلوگیری از سقوط کودکان و سالمندان به داخل آب نصب می شوند.این کرکره های اتومات مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی دارند و در طرح های زیبایی قابل ارائه و نصب می باشند.کرکره استخر می تواند در طول مدت یک دقیقه استخری با مساخت 40 متر را پوشش دهد. قیمت این پوشش استخری با توجه به ابعاد استخر تعیین می گردد ولی در کل قیمت بالایی دارد و این موضوع از معایب این نوع کرکره می باشد.

کرکره برقی روی استخر

سوالات متداول

کرکره برقی چیست؟

کرکره برقی نیز یک نمونه از درب اتوماتیک می باشد که در بسیاری از مغازه ها و دربهای پارکینگ نصب می شوند .این دربهای کرکره ای با استفاده از موتور و نیروی برق کار می کنند ، کرکره ی رول آپ امروزه به عنوان درب های پارکینگی به خصوص در آپارتمان ها مورد استفاده قرار می گیرند و جایگزین بسیار مناسبی برای کرکره های دستی می باشند.

تیغه های کرکره برقی چه تفاوتی با هم دارند؟

تیغه های کرکره برقی از نوع فولادی، آلومینیوم و یا پلی کربنات می باشد. هر کدام از این سه نوع تیغه مناسب یک نوع کرکره برقی اتوماتیک می باشد که طبق کاربری آن مورد استفاده قرار می گیرد، به طور کلی تیغه های فولادی ارزان،تیغه های آلومینیومی سبک و تیغه های پلی کربنات مقاوم هستند.

بهترین موتور برای کرکره برقی کدام است؟

موتور ساید یکی از بهترین موتورها برای کرکره برقی می باشد اما این دلیل نمی شود تا برای هر نوع کرکره اتومات از موتور ساید استفاده شود،موتورهای ساید قدرت بالایی دارند اما فضای نسبتا زیادی را هنگام نصب اشغال می کنند و سرعت نسبتا پایینتری دارند در صورتی که موتورهای توبلار فضای کمتری را اشغال می کنند به همین دلیل انتخاب موتور مناسب برای کرکره برقی به نوع کارکرد و مکان نصب بستگی دارد. توبولار است

چرا استفاده از کرکره های برقی رواج پیدا کرده است؟

کرکره های برقی با استفاده از ریموت باز و بسته میشود و نیازی نیست تا از نیروی انسانی برای این کار استفاده شود بدین ترتیب افراد ناتوان و کهنسال به راحتی می توانند تردد کنند، همچنین در صورت قطعی برق می توان از باطری پشتیبان برای باز و بسته کردن درب استفاده کرد هم چنین دارای استحکام و ایمنی بالایی می باشند و امکان استفاده از تیغه های رنگی باعث ایجاد تنوع و زیبایی در طراحی و دکوراسیون شده است

[elfsight_whatsapp_chat id="9"]
تماس مستقیم