انواع درب های اتوماتیک

درب های اتوماتیک در مدل ها و اشکال متنوعی در بازار موجود می باشند.اما به طور کلی می توان به  دو دسته ی درب اتوماتیک شیشه ای و درب اتوماتیک پارکینگ دسته بندی کرد.دربهای اتومات شیشه ای بر اساس شکل ظاهری و نحوه ی کارکردشان در شکل های مختلفی  هم چون درب اتوماتیک ریلی،درب اتوماتیک تلسکوپی،درب های اتومات گردان.دربهای بیمارستانی و….

دربهای اتوماتیک پارکینگی را نیز با توجه به نحوه ی بازشو و کاربردشان می توان تقسیم بندی کرد از جمله دربهای برقی پارکینگی می توان به کرکره برقی ،درب اتوماتیک پارکینگی زیرسقفی و دربهای ریلی و لولایی پارکینگی اشاره کرد.در ادامه شما می توانید انواع دربهای برقی را مشاهده کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر درب برقی به صفحه ی موردنظر مراجعه کنید و عکس و فیلم های مربوط به آن را مشاهده نمایید.

انواع درب اتوماتیک

انواع درب اتوماتیک شیشه ای بر اساس مدل

درب های اتومات برقی شیشه ای مدل های متوعی دارند ، که می توان از هر مدل در فضای مناسب خود استفاده کرد ، مثلا معمولا در ساختمان های قوسی از درب های اتومات کرو استفاده می کنند.

  • درب اتوماتیک کشویی
  • درب اتوماتیک تلسکوپی
  • درب اتوماتیک کرو
  • درب اتوماتیک گردان
  • درب اتوماتیک مثلثی
  • درب اتوماتیک لولایی
  • درب اتوماتیک خروج اضطراری

برای دریافت لیست قیمت ، مشاوره ی رایگان و یا بازدید از محل پروژه در کمتر از 24 ساعت لطفا فرم زیر را  تکمیل نمایید

درب اتوماتیک برقی کشویی

درب اتوماتیک کشویی یکی از متداول ترین نوع از درب های برقی می باشد . معمولا ساختار این درب برقی به گونه ای است که یک یا چند لت ثابت است و لت متحرک روی لت ثابت قرار می گیرد. در صورتی که نمی خواهید از لت ثابت استفاده کنید حتما باید کنار لت متحرک یک دیوار وجود داشته باشد تا لت شیشه ای متحرک بتواند بر روی آن قرار گیرد.

نحوه کارکرد: این درب‌ها معمولاً شامل یک موتور الکتریکی هستند که نیروی لازم برای باز و بسته شدن درب را فراهم می‌کند. همچنین از سنسورها و کنترل‌کننده‌های الکترونیکی برای تشخیص موقعیت درب و موانع استفاده می‌شود.

 

کاربردهای درب اتوماتیک ریلی

  1. پارکینگ‌های خودرو
  2. فروشگاه‌ها و مراکز تجاری
  3. فضاهای اداری و ساختمان‌های مسکونی
  4. انبارها و سالن‌های تولیدی
  5. اماکن عمومی مثل فرودگاه‌ها و بیمارستان‌ها

مزایایی مثل سهولت عبور و مرور، صرفه‌جویی در انرژی، افزایش ایمنی و امنیت، باعث شده کاربرد این درب‌ها در اماکن مختلف روزبه‌روز بیشتر شود.

درب اتوماتیک در تهرانپارس

درب اتوماتیک برقی تلسکوپی

درب اتوماتیک تلسکوپی نیز همانند درب کشویی درون یک ریل حرکت می کند و باز و بسته می شود، با این تفاوت که میزان بازشویی که درب تلسکوپی در اختیار کاربران می دهد نسبت به درب کشویی بیشتر است.بنابراین افرادی که نیاز به درب ریلی با بازشوی بیشتری دارند می توانند دربهای تلسکوپی را انتخاب کنند.پنل های متحرک درب تلسکوپی طوری تنظیم شده اند که همگی در یک زمان پشت لت ثابت قرار گیرند.

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی

درب اتوماتیک برقی کرو

درب اتوماتیک کرو حالت منحنی دارد و اغلب در ساختمان هایی به شکل قوسی جهت هماهنگی بیشتر استفاده می شود.علاوه بر جنبه زیبایی‌شناختی، این درب‌های قوسی از لحاظ عملکردی نیز مزایایی دارند. در صورتی که به شکل دایره کامل نصب شوند، فضایی استوانه‌ای شکل ایجاد می‌کنند که جریان هوا را بین درون و بیرون کنترل کرده و اتلاف انرژی را کاهش می‌دهد. همچنین از ورود گرد و غبار و عوامل محیطی جلوگیری می نماید.

درب اتوماتیک قوسی نیز همانند درب های کشویی از یک قاب آلومینیومی یا استیل و شیشه‌های سکوریت تشکیل شده است. مکانیزم این درب‌ها مشابه درب‌های کشویی عمل می‌کند با این تفاوت که ریل‌ها به جای حالت مستقیم، به صورت منحنی طراحی می‌شوند.

این درب‌ها همانند درب‌های شیشه‌ای اسلایدینگ عمل کرده و می‌توانند به صورت دوطرفه یا تک‌طرفه باز و بسته شوند. در هر دو حالت، پنل‌های ثابت و متحرک شیشه‌ای به گونه‌ای کنار هم قرار می‌گیرند که پنل‌های متحرک هنگام حرکت بر روی پنل‌های ثابت قرار می گیرند

درب اتوماتیک کرو

درب اتوماتیک برقی گردان

درب اتوماتیک گردان یا ریولوینگ به صورت چرخان و تمام دایره می باشد.این درب برقی گران قیمت و لوکس می باشد و اغلب در هتل ها ، مکان های تجاری و رستوران ها کاربری دارد.درب اتوماتیک چرخان دارای یک محفظه ی شیشه ای که افراد داخل آن جابه جا می شوند بدون اینکه با هم برخورد کنند.

تعداد دفعات چرخش و بازشوی درب گردان قابل تنظیم است. حتی می‌توان آن را به گونه‌ای تنظیم کرد که فقط باز شود یا فقط بسته شود. همچنین به دلیل عدم وجود فاصله بین فضای بیرون و داخل، اتلاف انرژی بسیار کمتر است و مانع از ورود گرد و غبار نیز می‌شود.

انواع درب برقی گردان:

  • درب برقی گردان 2 باله
  • درب برقی گردان 3 باله
  • درب برقی گردان 4 باله
  • درب برقی 3 یا 4 باله با ویرترین خارجی
  • درب برقی گردان بریک اوت ( خرج اضطراری )
درب اتوماتیک ریولوینگ

درب اتوماتیک برقی مثلثی

درب اتوماتیک مثلثی یکی دیگر از انواع درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای است که به صورت ریلی باز و بسته می‌شود. ویژگی این درب‌ها این است که دو ریل مجزا و مستقل که به صورت 90 درجه نسبت به هم قرار گرفته‌اند، وجود دارد. پنل‌های متحرک شیشه‌ای بر روی هر یک از این دو ریل جداگانه حرکت می‌کنند. درب اتوماتیک مثلثی همانند درب کشویی به صورت ریلی باز و بسته می شود ولی در اماکنی که بازشوی کوچکی دارند و می خواهند بیشترین بازشو را داشته باشند این مدل درب پیشنهاد می شود، چرا که امکان باز شدن همزمان دو درب وجود دارد

درب اتوماتیک مثلثی در ابعاد و اندازه‌های متنوعی قابل تولید است، اما به دلیل پیچیدگی ساختار و حساسیت بالای آن، حتماً باید از قطعات اصلی و استاندارد استفاده شود. همچنین زیرسازی و نصب این نوع درب‌ها نیز بسیار حساس و تخصصی است و باید توسط متخصصان و تکنسین‌های حرفه‌ای درب‌های اتوماتیک انجام شود

درب اتوماتیک مثلثی

درب اتوماتیک برقی لولایی

درب اتوماتیک لولایی با سایر دربهای برقی متفاوت می باشد چرا که به جای ریل از یک جک برای باز کردن درب استفاده می شود.بنابراین می توان به راحتی درب های لولایی ساده را با نصب چشمی و اپراتور به درب های برقی تبدیل کرد.

درب های برقی لولایی معمولا در اماکنی نصب می شود که امکان نصب درب ریلی وجود نداشته باشد، چرا که بازشوی درب لولایی فضای بیشتری را اشغال می کند و انتخاب اکثر افراد درب های ریلی می باشد.درب های لولایی اتوماتیک را می توان طوری تنظیم نمود که یک لنگه آن هنگام ورود باز شود و یا هر دو لنگه با هم.

درب اتوماتیک لولایی

درب اتوماتیک خروج اضطراری

درب اتوماتیک بریک اوت break out برای شرایط اضطراری طراحی شده است. این درب در حالت عادی مانند یک درب اتوماتیک کشویی عمل می‌کند و روی ریل باز و بسته می‌شود. اما در شرایط اضطراری مثل آتش‌سوزی یا زلزله که نیاز به تخلیه سریع افراد از ساختمان است، درب به صورت دستی یا با ضربه زدن از محور خود جدا می‌شود. در این حالت درب شیشه‌ای اتوماتیک مانند یک درب لولایی معمولی عمل می‌کند.

ساختار درب بریک اوت

این نوع درب‌ها با ترکیب درب اتوماتیک اسلایدینگ و درب کشویی تاشو طراحی می‌شوند. درب‌های بریک اوت از 4 یا 6 لت متحرک تشکیل شده‌اند. درب‌های میانی با مدل بازشو اسلایدینگ با ابعاد استاندارد و تردد نامحدود طراحی می‌شوند. درب‌های کناری نیز با مدل تاشو دستی و با تردد کمتر هستند.

این درب‌ها برای ورودی‌هایی که نیاز به باز شدن کامل دارند مثل نمایشگاه، پاساژ و بیمارستان بسیار مناسب هستند. ساختار منحصربفرد درب بریک اوت باعث می‌شود به عنوان یک راه‌حل کارآمد برای ورودی‌های پرتردد استفاده شود.

درب اتوماتیک خروج اضطراری

4 درب اتوماتیک پارکینگی پرکاربرد

درب های پارکینگی امروزه بسیار رایج شده اند ، چراکه تقریبا هر خانواده از یک خودرو برای تردد استفاده می کند ، اینکه با هر بار رفت و آمد درب های سنگین پارکینگی را جا به جا کنیم ، کاری بسیار سخت و طاقت فرسا می باشد بنابراین افراد از درب های پارکینگی اتومات برای سهولت در رفت و آمد استفاده می کنند

  • درب اتوماتیک پارکینگی ریلی
  • درب اتوماتیک پارکینگی لولایی
  • درب اتوماتیک سکشنال سقفی
  • کرکره برقی
درب اتوماتیک پارکینگی

 درب اتوماتیک پارکینگی ریلی

درب های ریلی پارکینگی نیز همانند درب های ریلی شیشه ای مناسب فضاهایی است که با محدودیت در فضا رو به رو هستند.درب ریلی به طور افقی و درون یک ریل حرکت می‌کند. هنگام نصب باید فضای کافی در سمت چپ یا راست محل نصب برای حرکت درب وجود داشته باشد.

این درب‌ها برای پارکینگ‌های روباز و مسقف قابل نصب هستند. علاوه بر سهولت باز شدن، امنیت را نیز فراهم می‌کنند، چرا که دیگر نیازی به پیاده شدن از خودرو برای باز کردن درب نیست و احتمال سرقت کاهش می‌یابد

از جمله مزایای درب ریلی پارکینگی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– درب ریلی پارکینگی فضای کمی را اشغال می‌کند و برای پارکینگ‌های با فضای محدود مناسب است.

– برای درب‌های سنگین و پهن با عرض زیاد مناسب است.

– حرکت بسیار نرم و بی‌صدایی داشته و موجب آزار همسایه‌ها نمی‌شود.

– قابلیت نصب باطری پشتیبان جهت استفاده در زمان قطع برق.

– دارای فلاشر هشداردهنده هنگام عبور خودرو

 

درب ریلی برقی

 درب اتوماتیک پارکینگی لولایی

درب پارکینگی لولایی نیز همانند درب های لولایی با کمک یک جک می باشد. درب های لولایی را می توان به صورت تک لنگه و یا دو لنگه با توجه به شرایط پارکینگ طراحی نمود.درب های پارکینگی لولایی با توجه به نوع بازشویی که دارند به نام درب پروانه ای و یا بادبزنی نیز شناخته می شوند.

درب‌های لولایی پارکینگی به دلیل نصب آسان، قیمت مناسب و طراحی‌های متنوع، کاربرد گسترده‌ای در اکثر پارکینگ‌ها دارند. این درب‌ها ضمن حفظ ظاهر ساختمان، باز و بست راحت پارکینگ را فراهم می‌کنند.

اجزای تشکیل دهنده ی درب اتوماتیک پارکینگ لولایی 

  • جک الکترومکانیکی یا جک هیدرولیکی
  • سوئیچ خلاص کن برای زمان قطعی برق
  • چراغ چشمک زن
  • تابلو فرمان
  • چشمی لای درب پارکینگ
  • ریموت جهت باز و بسته کردن درب برقی
درب پارکینگی لولایی

 درب اتوماتیک سکشنال

درب سکشنال نیز درون یک ریل برای باز وبسته شدن حرکت می کند با این تفاوت که حرکت درون ریل این درب به صورت عمودی می باشد نه افقی.این ریل از کناره های دیوار تا سقف کشیده شده است به همین دلیل به درب های سکشنال درب اتوماتیک زیر سقفی نیز گفته می شود. درب های اتوماتیک زیر سقفی مناسب پارکینگ هایی می باشد که با محدودیت فضا رو به رو هستند، با نصب درب سکشنال می توان تا پشت درب پارکینگ نیز بر خلاف سایر درب های پارکینگی استفاده نمود

به نظر می رسد در ظاهر درب سکشنال و کرکره برقی چندان با هم تفاوتی نداشته باشند اما با استعلام قیمت هر دو درب برقی ، متوجه تفاوت عمده بین آن دو خواهید شد.

به طور معمول، درب سکشنال زیرسقفی حدود 3 تا 4 برابر کرکره برقی قیمت دارد. دلیل اصلی این اختلاف قیمت، وارداتی بودن اکثر قطعات درب سکشنال است.

علاوه بر این، کارکرد درب سکشنال پیچیده‌تر بوده و نیازمند موتور و قطعات پیشرفته‌تری نسبت به کرکره برقی است. اما با وجود قیمت بالاتر، درب سکشنال جزء درب‌های اتوماتیک لوکس محسوب شده و در تمام ساختمان‌ها یافت نمی‌شود.

بنابراین علی‌رغم شباهت‌های ظاهری و کارکردی، تفاوت قیمت قابل توجهی بین این دو مدل وجود دارد که درب سکشنال را به یک محصول لوکس تبدیل کرده است

درب اتوماتیک سکشنال

کرکره برقی

درب برقی کرکره‌ای نوع مدرن شده کرکره‌های قدیمی است که امروزه عمدتاً به عنوان درب پارکینگ به کار می‌رود.کرکره برقی جزو درب های پارکینگی ارزان قیمت محسوب می شود، در دسترس هستند و نصب آسانی دارند.

مهم‌ترین قطعه درب کرکره‌ای، تیغه آن است که از جنس آلومینیوم، گالوانیزه یا پلی‌کربنات ساخته می‌شود. کرکره برقی نیز مانند درب سکشنال مناسب پارکینگ هایی می باشد که می خواهند از فضای پشت درب نیز استفاده کنند.علاوه بر این، درب کرکره‌ای پارکینگ نسبت به سایر انواع درب‌های برقی پارکینگی، قیمت مناسب‌تری دارد. البته گاهی ارزان‌تر بودن به دلیل کیفیت پایین تیغه‌ها است که باید در هنگام خرید دقت شود.

قیمت درب کرکره‌ای بستگی به نوع موتور، تیغه، ابعاد درب، هزینه نصب و آهن‌کشی دارد.با این‌حال، با توجه به امنیت بالا، عایق‌بندی صوتی مناسب و سهولت استفاده، قیمت این درب‌ها بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه است

کرکره برقی اتومات

درب اتوماتیک فن گیت ( پروانه ای)

درب های فن گیت پارکینگی جزو جدیدترین درب های اتوماتیک می باشند که اولین بار در ایران توسط مهندسین و متخصصین مجموعه درتیس طراحی و اجرا شده است.

این درب‌ها از طریق سنسورها، کنترلرها، موتور و مکانیزم‌های مختلف برای حرکت عمودی، کنترل می‌شوند. درب پروانه‌ای با بالا بردن سطح ایمنی، زیبایی و راحتی استفاده، گزینه مناسبی برای پارکینگ‌های مدرن محسوب می‌شود.

درب اتوماتیک پروانه ای
[elfsight_whatsapp_chat id="9"]
تماس مستقیم