درب اتوماتیک آکاردئونی یا فولدینگ

درب اتوماتیک فولدینگ

درب اتوماتیک فولدینگ یا آکاردئونی همان درب اتوبوسی است.به این دلیل به درب های فولدینگ ، اتوبوسی گفته میشود چون از نظر کارکرد و ظاهر کاملا شبیه به یکدیگر میباشند. قطعا جزو اولین و ساده ترین در اتوماتیک که هموطنان ما با آن آشنا شدند دربهای اتوماتیک اتوبوس هایی بود که در شهرها تردد داشته و با سیستم پنوماتیک کار میکردند.
دلیل استفاده از درب آکاردئونی در اتوبوس فضای کم ورودی در آن بود که میبایست در کمترین فضای ممکن، درب طوری اجرا میشد که هم به شکل اتوماتیک باز و بسته شود و هم فضای زیاد اشغال نکند تا هم امنیت و هم راحتی مسافران تأمین گردد. دقیقا دربرقی فولدینگ نیز با همان خصوصیات طرح و اجرا میگردد.

درب اتوماتیک فولدینگ

نحوه کارکرد درب اتوماتیک تاشو

امروزه در تمامی پروژه هایی که نیاز به حداکثر بازشو را داشته باشند اما کمترین فضای اشغال شده را در زمان باز شدن درب اتوماتیک بخواهند ، تنها گزینه آنها در اتوماتیک فولدینگ می باشد.
این در برقی به دو حالت دو طرفه و یک طرفه عمل میکند و نحوه عملکرد آن در زمان باز شدن نیز به این صورت است که دو لت به هم پیوسته از وسط خم شده ( دقیقا به شکل ساعد و بازو که از آرنج خم میشود ) و در یک گوشه قرار میگیرد. این نحوه به خصوص باز و بسته شدن در این نوع درب باعث شده است که در زمان باز شدن از یک فضای ۱۰۰ سانتی متری حداکثر ۱۰ سانتی متر را اشغال کرده و الباقی فضا جهت عبور افراد باز باشد.
این مقدار از اشغال فضا در هیچ یک از انواع  درب اتوماتیک شیشه ای  موجود در بازار دیده نمی شود که همین امر باعث شده است این سیستم از نظر کار کرد و کارایی بی نظیر بوده و مشکل بزرگی را برای کار فرمایان مرتفع نماید.

درب اتوماتیک اتوبوسی از جمله درب های اتوماتیک شیشه ای هستند که بسیار در مکان های کم عرض کاربرد دارند و می توانند فضای کمی را اشغال کنند و مابقی فضا را برای باز شدن درب آزاد کنند.این درب های اتوبوسی یا تاشو ساختاری شبیه به درب های لولایی دارند با این تفاوت که لت های درب  فولدینگ شیشه ای از وسط توسط لولا به هم متصل شده اند و موقع جمع شدن بر روی هم قرار می گیرند.

ساختار درب اتوماتیک اتوبوسی

درب اتوماتیک فولدینگ ساختاری شبیه به درب اتومات لولایی دارد ، فرق آن ها در تقسیم بندی لت های درب اتومات اتوبوسی می باشد.هر لنگه درب آکاردئونی به دو بخش تقسیم شده است و این دو بخش توسط لولا به یکدیگر متصل هستند به طوری که با باز شدن درب خودکار این دو بخش بر روی یکدیگر قرار می گیرند. درب برقی فولدینگ با توجه به عرض دهنه ی مورد نظر می تواند به یک سمت یا دو سمت دیوار جمع شود.از آنجاییکه درب اتوماتیک فولدینگ تنها درب برقی می باشد که بیشترین عرض باز شو را در اختیار کاربر قرار می دهد به همین دلیل در مراکزی همچون بیمارستان ها ، کارخانجات،بانک ها و مراکز تجاری کاربرد دارد .فریم درب های اتوماتیک اتوبوسی رنگ بندی متنوعی دارد و میتوان متناسب با نمای ساختمان از این رنگ بندی استفاده کرد همچنین با توجه به کاربرد درب برقی می توان از شیشه های تک جداره و دو جداره در طراحی این درب هوشمند بهره گرفت.

درب اتوماتیک فولدینگ یا تاشو
برای دریافت مشاوره و بازدید رایگان از محل پروژه در کمتر از 24 ساعت فرم زیر را تکمیل نمایید
نام و نام خانوادگی
فیلد مورد نیاز است!
فیلد مورد نیاز است!
شماره تماس
فیلد مورد نیاز است!
فیلد مورد نیاز است!
[elfsight_whatsapp_chat id="9"]
تماس مستقیم