درب لیفت اند اسلاید

درب لیفت اند اسلاید یکی از محصولات پرکاربرد در مناطق بادخیز در ویلاها و منازل می باشد.لذت بردن از فضاهایی که نمایی رو به باغ،دریا،جنگل و یا حتی حیاط خانه دارند بدون ورود آلودگی صوتی و یا نفوذ گرد و غیار ،یکی از دغدغه های همیشگی برای کاربران می باشد.

این مشکل توسط درب های لیفت اند اسلاید به طور کامل حل شده است.به همین دلیل استفاده از درب های lift and slide در مناطق شمالی و افرادی که ویلا دارند بسیار مورد استقبال قرار گرفته است . درب لیفت اند اسلاید همانند درب های کشویی فضای کمی را اشغال می کنند و برای مکان هایی که با محدودیت فضا مواجه هستند بسیار مناسب می باشد.

درب و پنجره ی لیفت اند اسلاید محصولی جدید در صنعت ساختمان سازی می باشد که علاوه بر اینکه بازشوی بسیار بزرگی را در اختیار کاربران می تواند قرار دهد و افراد می توانند بدون هیچ مشکلی از فضای بیرونی منزل خود لذت کافی را ببرند ،  به عنوان یک مانع در برابر آلودگی صوتی و محیطی نیز قرار داده می شود.تمامی این مزیت ها در کنار هم باعث استقبال افراد از درب لیفت اند اسلایدینگ شده است و دربهای لیفت اند اسلاید به عنوان یک جایگزین مناسب برای درب های کشویی که در گذشته بسیار استفاده می شدند، انتخاب شده اند.شیشه های درب و پنجره ی سیستم لیفت از نوع سکوریت می باشد ولی اگر کارفرما برای افزایش ایمنی درخواست شیشه ی لمینت را داشته باشد،این امکان وجود دارد.

درب لیفت اند اسلاید

پنجره لیفت اند اسلاید چیست؟

پنجره لیفت اند اسلاید نیز درست مانند درب های lift & slide توسط چرخ هایی که درون دو ریل قرار گرفته است باز و بسته می شوند.بازشو لیفت اند اسلاید در پنجره ها به این شکل است که با چرخاندن دستگیره لت شیشه ای حدود نیم سانتی متر به سمت بالا حرکت می کند و در حالت لیفت قرار می گیرد ،سپس با حرکت در راستای افقی به سمت چپ یا راست، پنجره توسط چرخ ها درون ریل شروع به حرکت می کند.چون این حرکت به صورت ریلی و یا کشویی می باشد به آن اسلاید گفته می شود.

درب و پنجره لیفت اسلاید در ابعاد بزرگ و سفارشی ساخته می شوند و این امکان را به کاربران می دهد تا با باز کردن پنجره ها به طور کامل از فضای بیرون لذت ببرند و در صورت نیاز پنجره ها بسته شوند و نمای بیرون را بدون هیچ مانعی از پشت پنجره تماشا کنند. طراحی و ساخت درب های لیفت اند اسلاید و درب پیوت که خارج از سایز استاندارد هستند فقط توسط شرکت هایی صورت می گیرد که تخصص کافی را در این زمینه دارا هستند ، چرا که  ابعاد این درب ها بزرگ می باشد و از طراحی تا تولید این درب ها دقت و مهارت کافی را می طلبد. شرکت درتیس یکی از بزرگترین شرکت های تولیدی در زمینه ی ساخت انواع درب های سفارشی و بزرگ می باشد. تمامی مراحل با دقت و ظرافت زیر نظر مهندسین این حوزه انجام میگیرد تا کوچکترین خطایی در نتیجه ی نهایی حاصل نشود.

در فیلم بالا نمونه ای از پنجره های لیفت اسلاید را مشاهده می نمایید .همان طور که می بینید این پنجره ها به صورت کشویی باز و بسته می شوند ، و در مناطقی که بادخیز هستند بسیار مناسب می باشد. در پنجره لیفت اسلایدینگ ریل درون زمین کار گذاشته می شود و احتمال گیر کردن افراد با آن وجود نخواهد داشت.

سیستم لیفت اند اسلاید را می توان به گونه ای طراحی کرد که ریل درون زمین کارشود و در واقع حالت دفنی باشد.با توجه به نوع مدل درب می توان درب با یک ریل،دو ریل و یا سه ریل طراحی و اجرا کرد.سیستم عملکرد پنجره های lift & slide دقیقا مشابه با دربها می باشد.پنجره لیفت اسلاید نیز درست مانند دربها بعد از قفل شدن کاملا عایق بندی می شوند و مانع از نفوذ هوا و آب به داخل میشوند.

برای دریافت لیست قیمت ، مشاوره ی رایگان و یا بازدید از محل پروژه در کمتر از 24 ساعت لطفا فرم زیر را  تکمیل نمایید

قیمت پنجره لیفت اند اسلاید

قیمت پنجره لیفت اند اسلاید در حالت کلی نسبت به پنجره های دیگر گران تر می باشد . البته باید این موضوع را خاطر نشان کرد که قیمت کلیه ی لوازم با در اختیار داشتن جزئیات آن مشخص می شود و نمی توان برای اقلامی که نیاز به اندازه گیری دارند بدون در نظر گرفتن ابعاد و مساحت آن قیمت داد.قیمت درب لیفت اند اسلاید و پنجره ی این سیستم در مرحله ی اول به میزان متراژ و مساحت آن بستگی دارد.از عومل تاثیر گزار دیگر می توان به محل نصب، کیفیت نوع پروفیل مصرفی و هزینه ی حمل اشاره کرد.

هم چنین اگر هنگام خرید پنجره لیفت اند اسلاید ، کارفرما درخواست پنجره دو جداره داشته باشد این مورد نیز جز مواردی است که با افزایش قیمت همراه خواهد بود.چرا که پنجره دو جداره لیفت اسلاید وزن بالاتری دارد و فشار بیشتری را به غلطک ها وارد می کند به همین دلیل باید از غلطک های خاص و یراق لیفت اند اسلاید برای این کار استفاده شود.

درب لیفت اند اسلاید

درب لیفت اند اسلاید چگونه کار می کند؟

این درب بر روی دو ریل و چند چرخ سوار شده است و حرکت نرم و روانی دارد ، به طور کلی با چرخاندن دستگیره ابتدا یراق لیفت درب یا پنجره به سمت بالا کشیده می شود و  اصطلاحا در حالت lift قرار می گیرند ، سپس توسط غلطک ها درون ریل به صورت افقی شروع به حرکت می کنند. در واقع یراق لیفت اند اسلاید درب یا پنجره را به صورت عمودی بلند می کند و باعث حرکت به شکل افقی می شود.

در سیستم لیفت اند اسلاید با بالا آمدن درب و قرار گرفتن در حالت لیفت،فریم از لاستیک EPDM جدا می شود و به حالت کشویی حرکت می کند . با بستن دستگیره دوباره لاستیک با فریم درگیر می شود تا به طور کامل عایق بندی هنگام بسته بودن درب صورت گیرد.علت بالا بودن قیمت سیستم لیفت اند اسلاید همین عایق بندی کامل می باشد.هنگامی که درب یا پنجره لیفت اسلاید در حالت قفل قرار می گیرد ، لاستیک EPDM از چهار طرف با فریم درگیر می شود بدین ترتیب امکان نفوذ آب یا هوا را به داخل نمی دهد.

در فیلم بالا نحوه ی باز و بسته شدن درب لیفت اسلاید به خوبی نمایش داده شده است همان طور که مشاهده می نمایید با چرخاندن دستگیره درب در حالت لیفت قرار می گیرد و بعد از جدا شدن فریم از لاستیک ،درب درون ریل با کمک غلطک ها در حالت افقی شروع به حرکت می کند و به عبارتی در حالت اسلاید قرار می گیرد.

مزایای درب و پنجره های لیفت اند اسلاید

درب و پنجره های lift and slide مدل جدیدی از درب های ریلی می باشند که نسبت به دربهای کشویی دستی عملکرد بهتری را از خود نشان داده اند.تنها عیب سیستم لیفت مربوط به قیمت بالای آن می باشد. درب و پنجره لیفت اسلاید قابلیت نصب در بالکن،پذیرایی و اتاق خواب را دارد و محدود به مکان خاصی نمی باشد ولی عموما فضاهایی که نمایی رو به باغ،جنگل و یا اسخر دارد از این سیستم استفاده می کنند تا دید بیشتری از منظره ی بیرون داشته باشند. در ادامه به برخی از این مزایا می پردازیم

  • با وجود اینکه دربهای لیفت اند اسلایدینگ بسیار بزرگ و سنگین هستند ولی خیل نرم و روان درون ریل حرکت می کنند.
  • بسیار راحت تمیز می شوند و قابلیت شستشو را دارند.
  • اجرای یک تکه ی آنها ،امکان دید وسیع تری را به کاربر می دهد
  • عایق بسیار مناسبی در براب نفوذ آب یا هوا می باشند و امکان ورود گرد و غبار و یا حشرات در ویلاها و باغ ها وجود نخواهد داشت
  • حالت کشویی این سیستم باعث می شود تا فضای کمی را اشغال کند
  • می توان از شیشه های ضد گلوله برای نصب استفاده کرد
  • عایق مناسبی در برابر آلودگی های هوا و آلودگی های صوتی می باشند
  • با ترکیب پنل های شیشه ای می توان به باز شدن درب شکل و اندازه های متفاوتی داد
  • با قرار گیری پنل ها روی هم  فضای بیشتری در اختیار کاربر قرار می گیرد
  • هنگامی که درب در حالت قفل قرار دارد،کسی نمی تواند به داخل وارد شود و برای حرکت درب به حالت لیفت نیاز به اهرم در نقاط مختلف درب می باشد واین مورد باعث افزایش امنیت سیستم لیفت می شود.
  • تحمل وزن حدود 900 کیلوگرم در هرلنگه را دارد
یراق لیفت

آیا درب و پنجره لیفت اسلاید همان دربهای کشویی است؟

به طور کلی درب های لیفت اسلاید نوع پیشرفته تری از دربهای کشویی می باشد. حرکت هر دو به صورت کشویی بوده ، جنس شیشه ها در هر دوحالت شیشه سکوریت و نشکن می باشد. اما سیستم لیفت هم عایق پذیری بالایی دارد و هم به لحاظ امنیتی در رتبه ی بالاتری قرار دارد.

چرا که در سیستم لیفت اند اسلایدینگ درب همیشه در حالت قفل قرار دارد مگر اینکه فرد دستگیره را بچرخاند و درب بر روی غلطک ها قرار بگیرد.این موضوع مزیتی است که در درب های ریلی وجود ندارد ،وقتی دربهای کشویی در حالت نیمه باز قرار می گیرند به راحتی می توان آن ها را درون ریل حرکت داد اما این موضوع در مورد سیستم لیفت اند اسلاید صادق نیست و می توان درب یا پنجره را در حالت نیمه باز نیز قفل کرد و این موضوع مزیتی است برای افرادی که کودک یا حیوان خانگی دارند.

در مورد درب های ریلی برای اینکه بتوانند به راحتی درون ریل حرکت کنند باید ابعاد کوچکتری داشته باشند و وزنی بالای 200 کیلوگرم نداشته باشد، در غیر این صورت حرکت لت های درب درون ریل با مشکل مواجه می شود و به سختی حرکت می کند ، اما چون پروفیل لیفت اند اسلاید از پهنای بالاتری برخوردار است توانایی تحمل لت های شیشه ای با عرض 6 متر و ارتفاع 3 متر را در حدود وزن 900 کیلوگرم به راحتی دارند

لیفت اند اسلایدینگ

کلام آخر

شرکت درتیس یکی از معتبرترین شرکت های تولیدی در زمینه ی تولید تمامی محصولات شیشه ای می باشد. درتیس با استفاده از طراحان و مهندسین کار آزموده ،توانسته است تمامی پروژه های خاص و سفارشی شده را به نحو احسنت اجرا کند و بدین ترتیب اعتماد کارفرمایان را جلب نماید.

شما کارفرمایان محترم همه روزه می توانید جهت ثبت سفارش و یا مشاوره رایگان با کارشناسان ما در شرکت تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

پنجره لیفت اند اسلاید چیست؟

پنجره های لیفت اسلاید همانند پنجره های کشویی باز و بسته می شوند ولی تفاوت هایی با این نوع سیستم بازشو نیز دارند و هنگام باز کردن پنجره های لیفت اند اسلایدینگ با چرخاندن دستگیره پنجره در حالت لیفت قرار می گیرد و به سمت بالا کشیده می شود سپس به سمت راست یا چپ کشیده می شود و در حالت اسلاید قرار می گیرد.

مزیت پنجر ه های لیفت اسلاید نسبت به پنجره های کشویی چیست؟

پنجره های لیفت اسلاید نسبت به حالت کشویی عایق پذیری بالاتری دارند،همچنین درب و پنجره ی لیفت اند اسلایدینگ از امنیت بیشتری برخوردار می باشد چرا که این نوع درب اسلایدی در حالت نیمه باز نیز قفل می شوند، همچنین درب اسلایدی از پروفیل هایی با پهنای بالاتری ساخته شده است که توانایی تحمل لت های شیشه ای با عرض و ارتفاع بالاتری را دارد .

قیمت پنجره ی لیفت اند اسلایدنگ چقدراست؟

قیمت پنجره لیفت اسلاید به علت عایق پذیری بیشتر،کمی بالاتر می باشد.این درب و پنجره محدودیتی در ابعاد و اندازه ندارد به همین دلیل قیمت بالاتری نسبت به درب های کشویی معمولی دارد . قیمت درب لیفت اند اسلاید با توجه به میزان متراژی که قرار است درب نصب شود و میزان متریال مصرفی و نوع یراق لیفت تعیین می شود ولی در حالت کلی به علت مکانیزم عملکردی سیستم لیفت اند اسلایدینگ و با توجه به کارایی هایی که دارد این نوع درب نسبتا گران می باشد

[elfsight_whatsapp_chat id="9"]
تماس مستقیم